En golfare från 30-talet!

Idag gjorde jag klart min målning, och jag är nöjd med hur den blev. Bra att ha den klar så att jag kan fotografera den till katalogen imorgon, för jag trodde inte att den skulle bli klar i tid.

image359

På vägen hem stannade jag till i centrum och kollade lite på kläder till imorgon. Jag tänkte att jag kan ju köpa något eftersom farmor gett mig 500 kr och mamma o pappa gett mig 1000kr på bankkontot att köpa födelsedagspresenter för.

Så här såg jag ut i skolan idag. Väldigt färgglad, men man får ju vara lite arty när man är konstnär haha! Blaise, en av våra tutors tyckte jag såg ut som en golfrare från 30 talet. "He's such an ass!" som Maria brukar säga, men trots hans kommentarer om allt och alla så tycker jag han är rätt bra, trots att de flesta andra inte gillar honom. Han är nämligen intresserad av vintage prylar och målar mycket modernistiska hus etc. själv, men mer minimalistiskt.


image355
Så här såg jag alltså ut i skolan idag. Bilden är tagen i Vero Modas provrum där jag provade en gul tröja som jag inte köpte.

I Penney's (Primark) där sean jobbar köpte jag en nästan genomskinlig vit blus för 7 euro, jag ska ha mitt röd/orangea linne under har jag tänkt.

Sen var jag i A Wear och där hittade jag två klänningar. Gillade verkligen mönstret på den första ,som var grön med blommor, men den hade något konstigt veck med extra tyg på magen så det såg ut som att man var gravid för klänningen stod ut där, så den blev det inte! Köpte den andra jag provade, den kostade 35 euro och kan ses nedan:

image356

image357

Striking a pose (or a few) haha!
Jag kommer inte att ha röda tights till klänningen sen utan antagligen svarta eller lila, för mönstret är rosa/rött.

Igår kväll kollade vi på Fifth Element (Femte elementet) som gick på Film 4. Hade sett den för 7-8 år sen och mindes att jag tyckte den var bra, men nu blev jag besviken. Tyckte den var lite larvig, inte alls i klass med t ex The Matrix utan mer riktad till nedre tonåren eller nåt. Tyder väl på att man vuxit när man inte uppskattar samma grejer längre, trots att jag verkligen brukar gilla Sci-Fi filmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0