Födelsedagspresenter till mig själv

Nu är jag hemma efter en produktiv dag i college. Jag spände upp och grundade två fyrkantiga målardukar som mäter 1x1 meter. Målade även en del på tavlan jag började på igår:

image308

Den är i stort sett klar eftersom tanken är att den ska vara ganska sparsmakad eftersom lärarna klagat på att jag försökt klämma in för mycket i en och samma bild. Mattan är dock inte färdig än.

Träffade Maggie som gick med oss förra året men inte kom in i fjärde året (8 pers från klassen gjorde inte det eftersom det inte finns lika många platser för honours degreen).

Har inte pratat med henne på länge och vi hade himla kul när vi fikade tillsammans med Geraldine och Catriona. Hon hade just en soloutställning i sin hemstad som Ger, Maria, Cat och Sarah åkte och kollade på förra veckan.

På vägen hem kollade jag lite på Penney's (Primark heter de i England) där Sean jobbar. Hittade en grå cardigan för 15 euro som jag ska låta Sean ge mig i födelsedagspresent. Vi kom överens om att jag ska köpa några grejer jag själv vill ha som han betalar för han fattar ändå aldrig vad han ska köpa hehe! Köpte även Planet of The Apes på HMV (gamla med Charlton Heston) för 4.99 euro och en bok som handlar om gamla beprövade knep för att minnas saker för 5 euro. Ska leta på ett par grejer till för dessa var så billiga.

image309

Ja, får man inte födelsedagspresenter av någon annan så får man köpa dem själv hehe, men dessa är ju tekniskt sett från Sean :) Mamma o pappa brukar alltid skicka något, kläder, DVD, CD etc men det törs inte mamma göra nu sen förra paketet med min kameraladdare kom bort i posten, så de ska bara sätta in pengar på mitt konto istället. Är väl bra, men jag tycker det är roligare att få saker egentligen.

Jag fyller på måndag om någon nu undrar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0