I Westport pa ett internet cafe

Nu ar jag i Westport. Har varit har sen igar eftermiddag med Sean och aker tillbaka till Galway ikvall klockan 7. Vi har haft det trevligt, trots att sorgliga nyheter forstorde stamningen ratt totalt nar vi kom hit igar. Seans familj kanner namligen nagra Hollandare sedan over 20 ar tillbaka som alskar Irland och alltid kommer och halsar pa varje ar och de brukar ha jattetrevligt med singsong pa puben, ata middag etc etc tillsammans med andra folk de ocksa kanner i stan etc. De tva som star dem narmast, Will och Rolinda skulle komma i vanlig ordning nasta helg och seans mamma hade just pratat med Will om att han skulle ta med ett par saker till henne etc. Sen igar morse naddes de av budet att Will hittats dod i sin sang nar hans sambo kom hem fran nattskiftet pa sjukhuset... De var helt klart i chock nar de fick veta och vi trodde knappt det var sant heller. Jag har bara kant dem i 4 ar, sen jag flyttade hit men han var hur trevlig som helst och det var alltid kul att traffa dem. For Seans familj ar det som om en familjemedlem dott. Sa det kanns sorgligt. De ska flyga till Holland pa onsdag for att ga pa begravningen som ager rum pa torsdag.

Nu till nagot roligare. Jag och Sean gick ut till Sol Rio restaurant igar kvall for att fira min fodelsedag som ar pa mandag. Jag at jattegod skaldjurs paella, vitt vin och Banoffee pie till efterratt. Tyckte att jag fortjanade att vara onyttig for en gangs skull, men jag rullade nastan darifran! Banoffee ar nog Irlands mest populara dessert. Det ar digestivekex o smor sondersmulade till botten (typ som i cheesecake), sen ett tjockt lager seg kola, bananskivor och gradde overst. Mycket gott men ack saaa sott. Jag som inte ar van vid socker langre.

Sen traffade vi Sean McFadden pa Mc Ging's pub och pratade ett tag och sen sag vi Anthony som hastigast och han gav mig en forlangningskabel till modemet sa jag kan anvanda datorn i sangen. Sen skulle de till Indiska restaurangen sa vi gick hem.

Idag bjod Seans mamma oss pa lunch i The Helm som fodelsedagspresent. Det ar dar hans pappa spelar pa fredagar och alltid gar for att mota gubbarna over nagra pints pa sondagseftermiddagarna. Det slar aldrig fel: samma stalle vid baren med Michael och en annan gubbe varje sondag hehe! Jag at lax med vit vin sas, potatismos, kokt vitkol och morotter. Jattegott, men kande att det var mycket gradde och smor i, sant som jag egentligen inte ens ater. Denna helg har jag atit allt jag inte ska ata: koffein, socker, alkohol, smor, gradde haha! MEN det ar ju min fodelsedag hehe!

Enda ar att nar man val borjar dricka kaffe och ata grejer med socker sa far man varsta sotsuget, som jag inte haft pa 2 manader eftersom jag inte atit nagot sant, sa nu ar jag helt plotsligt sugen pa godis! fan alltsa! Seans mamma forsokte truga pa oss efteratt, men jag visade pa min viljestyrka och drack kaffe medan jag kollade nar hon at en stor skiva cheesecake :)

Min forkylning ar fortfarande inte bra och jag kanner mig tung i huvudet, for forsta gangen pa 4 ar har jag inte tagit Lemsip, Benalyn eller Actifed (har ater alla alltid cough syrup, sinus tablets etc nar de ar sjuka). Var nagon fanig overtygelse fran min sida att inte proppa i mig kemikalier, men det ar jobbigt nar man ar van att ta grejer som torkar rinniga nasor, lindrar svidande halsar etc. och sa kan jag ju inte ata halstabletter nar jag inte ater socker. (Forutom igar da).

Kollade just pa Emelies bilddagbok, vad fint hon har det i sitt nya hem! Tank om jag ocksa kunde komma over nagra av hennes skithaftiga mobler!

Nu maste jag dra for det blir dyrt det har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0