Jag har gått och blivit förkyld

Ja det var ju typiskt. Kände mig lite krasslig igår kväll och nu när jag vaknade idag så hade jag jätteont i halsen och näsan är täppt och jag mår inte alls bra. Så himla irriterande, jag som skulle gå och träna idag, men då blir det ju inget... Sean har just gått till jobbet, han jobbar 12 till 4 idag. Jag vet inte vad jag ska hitta på, måste till affären i allafall för vi har bara en halv toarulle kvar, och jag behöver ju papper för att snyta mig också.

Kollade på Breakfast att Tiffany's igår, den är ju så bra! Läste boken innan jag såg filmen första gången och den är också väldigt bra, nästan bättre på vissa sätt, men sen på andra sätt tycker man filmen är bättre tack vare Audrey och alla snygga grejer och kläder. Boken utspelar sig på 40 talet, medan filmen utspelar sig på 60 talet, så det skiljer sig lite. Slutet är väldigt annorlunda i boken, ingen fairy tale direkt... Grammofonen som Holly Golightly har är precis samma som killen i skivaffären här i närheten visade mig att han hade köpt: en resväska med grammofon i som kan stapla 5 skivor och spela dem i rad. Hennes var röd medan hans var grön, men det är samma sort.

image302
Kommer nog aldrig finnas någon snyggare kvinna

Jag försöker även fundera på vad jag vill ha i födelsedagspresent för jag fyller ju den 14e och Sean tjatar eftersom han inte vet vad han ska köpa ;) Är så typiskt, annars hittar jag alltid massor med grejer att köpa, men sen när det närmar sig jul eller min födelsedag så får jag plötsligt idétorka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0