The Devil wears prada och ärtsoppa

Nu när inte Sean är hemma så tänkte jag att jag kunde gå och hyra en riktig chick flick. Blev två stycken för 5 euro två nätter. The Devil Wears prada och Becoming Jane. Brukar inte se mycket vare sig chick flicks eller komedier annars, blir mest drama och action, men idag tänkte jag slå till haha! Gillar ju Meryl Streep, hon är en av mina favoritskådespelare.

Ska äta ärtsoppa med kokt ägg och bröd och sen röda vindruvor har jag tänkt.

Jag tog bussen ut till Salthill (det är samma linje som den jag tar från skolan men man sitter kvar och åker igenom hela stan). Där köpte jag fem rullar medium formats film för jag har lånat Hasselbladskameran i en vecka. Har inte haft den sen jag var i Stockholm i oktober, det var som att återse en gammal vän.

I skolan så gjorde jag om en tidigare målning lite genom att sätta fejkträ på "golvet" i rummet jag målat och så ändrade jag gardinen. Fotot blev dock helt skakigt...

image366

image367
I korridoren, som jag börjar fylla upp mer och mer med mina grejer ;)

Jag vill att laddarsladden jag beställt på eBay ska komma så jag kan använda digitalkameran igen! Har ju inte kunnat använda den på hela våren eftersom jag glömde sladden i Sverige vid jul och sen när mamma skulle skicka den till mig så kom den bort i posten och en ny skulle kosta 500 kr. Var inte förrän förra veckan jag var klok nog att kolla på eBay för där hade de sladdar för 200 kr så jag köpte en. den sändes i måndags men postgången mellan England och Irland är fruktansvärt seg, går snabbare att skicka från Sverige hit än från England trots att det ligger granne. Helt sanslöst segt varenda gång!!


Var tvungen att köpa ny diskborste och diska nu på kvällen, trots att det knappt var nån disk, för när jag gjorde köttbullar igår så hade visst lite rå köttfärs hamnat i slasken och det luktade typ dött djur när jag kom in i lägenheten!

Nu är det borta i allafall som tur är.

Kommentarer
Postat av: P.

Har också sett den =)

2008-04-25 @ 21:45:33
URL: http://peggypeggy.blogg.se
Postat av: Anonym

Själv älskar jag komedier och sånt =)

2008-04-26 @ 16:21:34
URL: http://peggypeggy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0