Going down, down, down

Ännu en grå och regnig dag avbetad. Idag var det dock lite grejer som hände på jobbet. Några idioter till B&B ägare som bor ute i Merlin park, 45 min gångväg från centrum hatar oss på turistbyrån och påstår att vi medvetet aldrig nämner eller bokar deras område. Det är dock inte sant, grejen är den att det här är den sämsta turistsommaren (och den regnigaste) på Irland på åratal och det betyder att det alltid finns B&B tillgängliga nära centrum. Så, även om vi alltid nämner att det finns B&B i Merlin Park så vill ju självklart inte folk bo där när det finns rum i t ex Grattan park eller Fr Griffin Road nära Salthill, som bara är 10 minuters promenad till centrum och dessutom oftast är billigare. Folk är ju inte dumma, vi kan inte göra något åt det!

Men de har fått för sig att det är någon slags konspiration emot dem, så de har kommit in en gång förr och låtsats vara turister för att se om vi skulle nämna deras område, jävla idioter! Idag skulle de iallafall ha ett möte med högsta chefen Anna Farrell (som är så bitchig att jag har fullt förtroende för att hon redde ut det hela). Men iallafall, våra supervisors hade varnat oss innan att de kanske skulle köra samma trick igen och komma in och låtsas vara turister eftersom vi inte vet hur de ser ut.

Iallafall så var vi på vakt och trodde att flera folk imorse kunde vara dem när vi såg dem, men sen var de inte det. Men så helt plötsligt fick jag en gubbe som ville kolla på B&B boende men inte boka något för han skulle "consult with his friends" innan han bestämde sig. Han hade Galway dialekt och jag misstänkte direkt vem han var. Jag var noga med att nämna mycket om Merlin Park för att han inte skulle ha något att klaga på till chefen sen, men låtsades inte om att jag fattade vem han var, men han frågade verkligen ut mig om vad som fanns tillgängligt, avstånd etc. för att se vad jag skulle säga. När någon försöker lura och kolla upp en sådär så blir man ju både rädd och nervös och jag fick verkligen ta ett djupt adetag för att hålla mig samlad och förklara utan att se för nervös ut. Sen gick han och Fintan såg senare honom och några andra gå upp på övervåningen och ge Fintan en dirty look för att han genomskådat dem, så självklart hade vi rätt!

Sen tjatade våra supervisors ännu mer om att vi måååste nämna mer om Merlin park men vad fan tror de att vi gör, ingen vill ju bo där ändå när man måste åka bil eller buss till centrum och det finns närmare ställen som även ligger i trevligare områden. SUCK!!!

Sen fick vi även veta att info kiosken från och med på måndag ska vara öppen till 8 på kvällen istället för 7. Blir ju bara högst en gång i veckan man är där, men ändå! Fan också!

Sen fick jag tillbaka min mobil idag, men hade inte ett enda voicemail från någon arbetsgivare så blir nog inget jobb, och inga email heller... Skickade ett mail till Skottland och sade att jag inte hade någon mobil som funkade om de försökt få tag på mig så de kunde maila så ringer jag upp, men sen fick jag ju mobilen, så det var ju jävligt onödigt och lite oproffsigt...

Såg att de söker en travel advisor till Westport kontoret för en mammaledighet. Funderade lite på att söka i brist på annat, men Sean bor ju inte i Westport längre och det händer ju iiiiinnnnget där, världens minsta stad och jag är ju bara bra vän med Sean McF och Anthony där, men dem skulle jag ju inte direkt umgås med utan Sean eftersom de är bästa kompisar... Dessutom orkar jag inte jobba med samma grej 6 månader till...

Imorgon är det End of season dinner på schooners restaurang i Salthill. Ska bli lite kul iallafall, men våra chefer Anna och Sharon ska visst inte komma, de vill väl inte beblanda sig med oss helt enkelt, särskilt som några är sura för att de får sluta tidigare etc. Men det är verkligen värsta hierarkin på jobbet, de som jobbar på kontoren på övervåningen hälsar inte ens på oss de flesta. Och mitt och Seans nickname på Anna som är Thunderbird bitch (omgörning av uttrycket thundering bitch) passar perfekt, för hon ska alltid vara så ungdomligt och snyggt klädd, trots att hon är över 50 (tror hon är värsta birden) och så är hon skitsträng, intimidating och otrevlig.



Jag önskar att jag kunde sluta sjunka neråt och vända och gå uppåt istället, men det tycks inte vara tid för det än...
Det är officiellt nu: detta är den regnigaste sommaren på årtionden i Irland och högsta uppmätta nederbörden var 100mm på ett dygn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0