Ingen mobil nu heller!

Min mobil har varit lite lustig de seaste dagarna och stängt av sig själv flera gånger. Första gångerna det hände så trodde jag att jag kanske glömt sätta på key lock och råkat komma åt den i väskan, men sen har det skett allt oftare och i morse var det tur att jag inte jobbade tidigt, för jag har ju mitt mobilalarm som väckarklocka och den hade stängt av sig själv på natten!

Så går ju inte att ha det, så jag gick till 3 affären på Shop street och de sa att de skulle skicka iväg den, och att det kan ta upp till en vecka innan jag får tillbaka den, och så hade de inga replacement telefoner heller! Så jävla bra timing nu när jag har sökt jobb och väntar på att de ska höra av sig till mig och så har man ingen mobil!!! Har ju ingen gammal heller eftersom orsaken till att jag köpte en ny förra året var just att den gamla gått sönder.

Mobiler håller fan aldrig nu för tiden, de sista två mobilerna jag haft har bara hållt i ett år vardera, medan den första mobilen jag hade, som jag fick 2001 höll i 5 år! Men nu bryr sig väl inte tillverkarna om hållbarhet för de vill sälja fler telefoner och folk  verkar ju alltid vilja ha senaste mobilen, så de byter ofta inom ett år, trots att det inte ens är fel på deras gamla telefon. Vi lever i en throw away society!

Jag hittade iallafall en fin stickad tröja på Vero Moda, den är sån där fladdermus ärm, har aldrig haft en sån modell förut och jag trivs bra i den! Behöver lite nya kläder känns det som.




Ikväll är vi bjudna på gratis vin och finger food i Jury's Inn hotel vid bron, bara ett par minuters väg härifrån, de ska visa oss rummen och sådär, som många av ställena gör för oss turistbyråfolk. Jag köpte körsbär och sushi (california rolls) på Marks & Spencer och åt dem nere vid floden. Idag är första soliga dagen på minst 3 veckor skulle jag tro! Men jag har inte tid att götta mig för nu måste jag fortsätta med min animation.

Slösar eeeevigheter varje dag med att kolla upp jobbsiter här och arbetsförmedlingen i Sverige men hittar inget jag fastnar för. Här i stan söker de receptionister till ett par hotell, call center personal och säljare till 3 store, en soffaffär och deli assistants till sandwich avdelningen på ett par små supermarkets, men är inget jag känner för att söka... Får väl göra det ändå kanske, ska vänta lite till iallafall.

I Sverige finns call center jobb och några cafe och affärsjobb, men inte ett enda jobb att söka i Motala eller Vadstena, och jag tänker inte flytta ända till Stockholm själv bara för att jobba i någon affär, kommer inte ha råd med boende där själv ändå! Tänker bara flytta dit om jag får jobb på något museum, galleri eller något kreativt grejs. Annars får jag vänta till jag går masters där.

I Linköping finns några få affärsjobb också, men i så fall måste jag hitta lägenhet i Lkpg också och jag vill inte ta det stora steget att flytta hem alldeles själv utan Sean om det inte är ett jobb som jag verkligen känner är värt det...

Hoppas fortfarande på skottland och eskilstuna, men nu har jag ju inte ens en fungerande telefon, och jag minns inte om jag skrev mitt hemtelefon nr på ansökningsblanketterna eller inte, oftast ger jag ju bara folk mobilen eftersom jag sällan är anträffbar på hemtelefonen...

Ack ja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0