Tired of sleeping

Nu lyssnar jag på Suzanne Vega, hade bara Solitude standing på vinyl förut, men nu har jag fixat några av hennes andra album och gud vad bra hon är alltså! Särskilt det äldre materialet från 80 och tidigt 90 tal då.


"Tired Of Sleeping"

Oh Mom, the dreams are not so bad
It's just that there's so much to do
And I'm tired of sleeping

Oh Mom, the old man is telling me something
His eyes are wide and his mouth is thin
And I just can't hear what he's saying

Oh Mom, I wonder when I'll be waking
It's just that there's so much to do
And I'm tired of sleeping

Oh Mom, the kids are playing in pennies
They're up to their knees in money
And the dirt of the churchyard steps

Oh Mom, that man he ripped out his lining
He tore out a piece of his body
To show us his "clean quilted heart"

Oh Mom, I wonder when I'll be waking
It's just that there's so much to do
And I'm tired of sleeping

Oh Mom, the bird on the string is hanging
Her bones are twisting and dancing
She's fighting for her small life

Oh Mom, I wonder when I'll be waking
It's just that there's so much to do
And I'm tired of sleeping

Oh Mom, I wonder when I'll be waking
It's just that there's so much to do
And I'm tired of sleeping


För övrigt så har jag fått en söt kanin-handdocka av Sean när vi var i Amnesty shopen på eftermiddagen och så fick jag en gratis kitchiri curry på marknaden, för Hare Krishna killen skulle snart stänga, så där tjänade vi 4 euro ;)

Sen köpte jag en box med Jurassic Park filmerna. Är egentligen bara den första jag gillar, men kände för att se något nostalgi-underhållande och det gick inget på TV och de kostade bara 16.99 för boxen. Så jag har ätit ett rör Spar chips (fake pringles, halva priset mot dem och jättegoda) och kollat både på första filmen och The Lost world. Kände för en slapp kväll framför TVn.

Blir inget Kerry, känner inte för det och så är vädret för kasst. Kanske åker till Connemara National park på tisdag och vandrar, men det beror som sagt på vädret, imorgon ska det tydligen bli regn och översvämningsvarning och idag var det blåst och skurar hela dagen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0