Cathal och Connel

Sean ringde klockan 22.15 och ville att jag skulle komma ut till puben där han och jobbarkompisen Connel var. De var i The Livingroom först och kollade på Man Utd. och sen träffade jag dem i Busker Browne's. Det var kul att träffa Connel eftersom jag hört så mycket om honom (han och Sean brukar springa ihop, gå och ta en pint etc.) och det var visst ömsesidigt, för han hade hört en hel del om mig med. Han går sculpture i samma college som jag gick i och hans flickvän går textiles, henne träffade jag med och några andra college folk "that I know to see". Vi träffade även Seans förra jobbarkompis Cathal (uttalas kaahal) som också går på samma skola, det var en hel del collegefolk där ikväll, fast inte såna jag känner, det var mest tredjeårselever, börjar känna mig gammal. Känns konstigt att inte vara en av dem längre. Jag måste bara gå masters för jag vill inte att studentlivet ska vara slut än. Vuxen får man ju vara resten av livet... Connel var ju skittrevlig och vi hade det kul där i en timme innan vi gick hem igen för Sean hade visst hunnit bli lite full och han jobbar klockan 8 imorgon ;)

Innan dess chattade jag med Elin på MSN. Vi var typ bästisar i låg och mellanstadiet men sen kom vi ifrån varandra av olika anledningar. Kul att höra lite vad hon gör, hon bor i Halmstad men bodde i Lund förut. Hon kommer hem till jul så vi kanske tar en fika då. Hennes mamma känner min mamma och nu för tiden är båda lärare, mamma är vikarie på Elins mammas skola (Vätternskolan). Jag skickade ett par kort på Blenda, min gamla ponny som fyller 30 nästa år och som vi alltid brukade rida när vi var små för Elin har visst blivit riktigt hässtokig nu senaste året, vi red ju båda när vi var små men sen kom vi ifrån det, men nu rider hon visst en häst på en 4H gård 4 dagar i veckan.

Jooo, nu ska jag nog sova, en pint Guinnes och ett glas rödvin som dracks snabbt har gjort mig sömning...

Kommentarer
Postat av: nicolas

mycket text

2008-12-11 @ 02:15:55
URL: http://nicolasg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0