"Jag rimmar så det immar"

Jag fick ett skrattanfall idag i lastbilen på Örebrotravet. Jag satt och fikade med Johnny och försökte säga några vitsiga saker och så såg vi att rutan hade immat igen, så då sade jag "Jag rimmar så det immar" och fick ett lång skrattanfall, ett sånt där som pågår i flera minuter tills man har tårar i ögonen!

Det har varit full rulle sen jag skrev sist och jag har inte riktigt hunnit gå in på internet. Jag och mamma var i Norrköping i onsdags och kollade på konstmuseet och julhandlade. Det var riktigt trevligt och vi hittade flera julklappar och fikade på ett café och åt grekisk sallad på en paviljong. Jag skulle nog kunna tänka mig att bo i Norrköping faktiskt.


På Norrköpings konstmuseum



De hade nog den  vackraste julbelysningen jag någonsin sett, stora stjärnor upphängda i träden vid Kristinaplatsen.

På fredagen var jag med Johnny och letade julgran, men vi högg ingen för pappa hade visst redan varit och hämtat två granar och vi försökte bara se om vi kunde hitta någon som var finare, men vi var inte riktigt säkra så vi märkte bara ut en och gick sedan en promenad i skogen i skymningen, så tlllslut såg man nästan ingenting, men det var mysigt för jag hade inte gått i en skog på ett helt år!



På kvällen bakade vi pepparkakor och kollade på Hitchkocks "Rear window" (Fönstret mot gården) som var så jäkla bra, jag måste se fler Hitchkock filmer!

Igår var jag med Johnny hemma hos farmor och fikade på medtagna lussebullar och pepparkakor och så öppnade hon sina julklappar. Hon fyller 90 nästa år och har blivit lite dement så hon frågar om samma grejer och glömmer en massa saker, men hon blev så glad att vi kom och vi hade det trevligt med henne.



Sen åkte vi en sväng till mormor och fikade ännu mer och hälsade på hennes nya katt Jesper. Det var trevligt att träffa henne också.





Idag var vi alltså på Örebrotravet och tävlade med en häst som pappa tränar, det var kul för jag har inte varit på trav på länge och jag var med Johnny på publikläktaren mesta tiden och köpte några tomtar på en liten julmarknad de hade där. Tyvärr blev hästen bara åtta, fast hon vann för några veckor sedan så för hoppningsvis går det bättre nästa gång.

Nu ska vi göra knäck och kola och imorgon ska jag hälsa på Helena!

Kommentarer
Postat av: Kalle

hehe det är bra att man är lättroad ju :P

2008-12-21 @ 22:58:23
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: good morning terrorism

Rear Window är sjukt bra. (Den nya (okej, 90-tal?) versionen är ju så jävla b.)

Man blir så glad över alla fina klänningar hon har på sig dessutom.

2008-12-22 @ 20:31:23
URL: http://terrorism.blogsome.com
Postat av: Tina

Vill bara skicka iväg en God Jul hälsning till Irlands-tjejen. Hoppas ni får en riktigt riktigt fin jul!

2008-12-23 @ 22:41:27
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0