Urbota skämt

Nu ikväll har jag verkligen skrattat så att det räcker för hela veckan! Först kollade jag på ett Fawlty Towers avsnitt - The Germans "Don't mention the war", älghuvudet, brandövningen och allt det där, finns INGEN roligare sitcom någonsin enligt mig!

Sen kände jag för att skratta lite mer, för jag har bara ett Fawlty Towers avsnitt, medan mina föräldrar har hela boxen som jag gav dem i julklapp en gång, måste verkligen köpa den till mig också. Jag hittade min Parlamentet DVD, det är volym 1, den gamla goda tiden med tårtkastningen, Robert Gustavssons "Från födsel till död" etc. Minns hur vår lärare madde brukade visa veckans parlamentet avsnitt i skolan i högstadiet med förevändningen att vi skulle lära oss debattera (hon var skön hon) och så kollade jag ju alltid hemma. DVDn är inte lika kul eftersom det bara är blandade klipp och många skämt bygger på tidigare saker de sagt i ett visst avsnitt eller sånt som hänt just den veckan så är alltid roligare att kolla när det sänds.

Kolla in Sissela som tonåring, och hennes galna hår :D



Nu har jag ju bott utomlands så länge att jag helt och hållet missat 4,5 år av Parlamentet. Det känns inte bra!!! Jag har kollat ett par gånger när jag varit hemma och hälsat på och spenderat en del kvällar med att kolla på klipp på Youtube, men det programmet är ändå något jag verkligen saknar.

Den här vet jag inte när den är ifrån, men Johan Rheborg är ju så jäkla bra, får mig att tänka på Torsk på Tallinn, måste vara från senare år för jag känner inte igen det, men fy fan vad bra:


Kommentarer
Postat av: Teater på hjul

"Teater på hjul" är en nystartad teatergrupp från Göteborg. Syftet med "Teater på hjul" är att under hösten'09 turnéra runt om i Sverige med en färdigskriven pjäs. Följ vår process dit, vår turné och jakten på att nå våra mål

2008-12-07 @ 03:55:51
URL: http://teaterpahjul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0