En till lista

Är du svartsjuk? Hm.. lite ibland, var nog mer det förut, men gillar inte om han ger någon annan tjej för mycket komplimanger om grejer jag inte tycker att jag har ;)
Nämn ett jobb som du aldrig skulle kunna tänka dig att ha: Läkare/Obducent/veterinär/sjuksköterska. Skulle inte klara att skära i folk eller djur, ge sprutor eller torka bajs, uussssch! Inte heller äckliga grejer som kloakarbetare, soptömare, latrintömmare... Vill inte vara kock heller för jag skulle inte gilla stressen.
Är du troende? Nej, Teknskt sett är jag ju med i svenska kyrkan, men går typ bara på julottan för att det är lite mysigt... gillar dock att besöka kyrkor på olika ställen eftersom de är så lugna och har fina utsmyckningar etc.
Vilken färg har din tandborste? Grön
Har du åkt ambulans nån gång? Nej
Tycker du om DrPepper? Fy fan vad äcklig den är! Min brorsa älskar den...
Har du fått massage nån gång? Ja, av sean, men inte professionell.
Sötlakrits eller saltlakrits?  Brukade hata lakrits, men har nu börjat gilla viss sötlakrits. Finns en jättegod australiensisk sort med hallonsmak.
Ser du dig själv som lång eller kort? lång, men inte jättelång, mer normal/lagom. Jämfört me de flesta tjejer på Irland är jag dock lång.
Vad har din mobiltelefon för märke? SonyEricsson
McDonald´s eller Max? Har bara varit på max en gång, vid jul, så vet inte, men Gillar alltid McFeast på mcdonalds.
Har du ett överkast på din säng? ja ett färgglatt seans mamma gav oss
Har du brutit nåt ben nån gång?  nej, som tur är
Minns du någon speciell person från din barndom? En lärare jag hade i fyran som hette Berit och som jag gillade massor, mina kompisar Elin, Annika och Jonas, Farfar som dog när jag var 11 år.
Beskriv din humor: Väldigt bra, hehe, har inte värsta snuskhumorn, men är inte torr heller. Jag och Sean brukar skratta så vi dör åt olika skämt vi kommer på, jag gillar fyndiga snabbtänkta grejer.
Har du ordning eller oordning i dina byrålådor? Oordning, min klädgarderob är en enda stor hög, rensar upp ibland men det händer igen... Jag vet dock var jag har det mesta i mina byrålådor, trots att det är lite rörigt.
När blir man vuxen, enligt dig? Beror mer på hur man beter sig. De flesta tjejer tycker jag är vuxna vid 18 års åldern, men många killar är så barnsliga att de behöver några år till på sig. Vuxen behöver dock inte vara =tråkig, bara mer ansvarstagande och förståndig och självständig.
Nämn en skiva ur din skivsamling: Jag har väl ett par hundra, men några favoriter är: Pink Floyd-Wish you were here, Nina Hynes-Staros, Katell Keineg-High July, Radiohead-OK computer, Ane Brun- a temporary dive, Madrugada - Industrial silence.
Vad gjorde du i går kväll? Satt med datorn och slökollade på TV
Har du varit riktigt, riktigt megafull någon gång? 5 gånger har jag varit väldigt full, vilket resulterat i äcklig baksmälla och spy, men har aldrig kommit så långt att jag helt glömt vad jag gjort dock, eftersom jag alltid måste spy innan dess, min mage är känslig...
Vill du skaffa barn? Ja, ser fram emot att göra kreativa grejer med dem som att sjunga och rita och hålla på med djur m.m Vill nog inte ha mer än två, och vill helst ha en tjej... men sånt kan man ju inte välja. Vill hinna med så mycket först, så det får nog först bli när jag är minst 27-28.
Hund eller katt? Hund, för mamma tål inte katter så för hennes skull vill jag inte att vi ska ha katt heller, även om jag gillar dem också.
Har du några syskon? Lillebror Johnny, han är 2 år yngre än mig.
Gillar du att shoppa? Ja! men tyvärr så är de coolaste prylarna eller kläderna alltid utanför min prisklass vilket gör mig irriterad!
Var är dina föräldrar ifrån? Pappa är från Motala, mamma är finska men flyttade till sverige när hon var 6 år.
Vem står dig närmast?  Mamma och Sean, men pappa, brorsan och min kompis Helena också.
Vilket klädesplagg är ditt bästa köp? En svart retro klänning med små orangea blommor och vit spets runt krage och ärmar, de coola skorna jag köpte härom dagen och min andra blå blommiga retro klänning.
Världens bästa uppfinning? Hjulet, ja faktiskt. Men tycker att datorn, telefonen och sätt att lagra och spela upp ljud och bild är väldigt bra också.
Hur svarar du i telefonen? "Aaa hej det är Cissi" eller "Danell" om jag är hemma hos föräldrarna.
Har du någon dålig ovana? Biter på naglarna, skjuter upp saker till sista stund... inleds i frestelse ;)
Skulle du kunna byta liv med någon, och i så fall med vem? Nej, jag är nöjd med mig själv, men skulle vara kul att byta bara för en dag för skojs skull. Skulle gärna prova på att leva i en annan tidsålder.
Är du duktig i skolan? Ja, brukar typ ha bäst betyg i klassen, men jag är inte värsta pluggisen ändå, tro mig, jag har det bara rätt lätt för mig ;)
Kommer du ihåg första kyssen med din älskade? Ja, på semester i Westport 2003.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0