Ishalka på vägen hem

Nu har jag kommit tillbaka från träningen och ätit kvällsmat. Det snöade lite idag, inte så att det låg kvar, för det gör det aldrig här, men det virvlade av vita flingor och såg trevligt ut när man kollade ut genom fönstret.

Jag cyklade till gymet, det var rätt kallt. träningen gick bra, jag känner mig motiverad när jag ser resultat, trots att jag bara gått några gånger sedan jul.

Sen skulle jag cykla hem och då var det is på cykelstället och lite halt när jag gick på gården. Sen cyklade jag mot korsningen vid universitetet och när jag stannade så upptäckte jag att hela marken där var täckt med is så jag och cykeln ramlade. En kille som kom gående ropade "are you alright?" Jag kom knappt upp fär man fick inte fotfäste på isen. Lite pinsamt! Sen cyklade jag mycket försiktigt resten av vägen.

Jag har inget lyse på cykeln men här finns ingen lag på att man ska ha det så då slipper jag köpa lampa. Kör ju bara den korta vägen till träningen i mörkret ändå, och mest kör jag på trottoaren (eftersom det är enkelriktat ena hållet), Ingen annan har trafikvett här så varför ska jag ha det?!

Sen har jag ätit en vegetarisk wholegrain rulle med soyabönor i (såg ut som en vårrulle minus oljan). Jag mosade sönder den i två små wraps och lade sallad, kikärtor och frön i. Det var gott för jag var hungrig, hade ju inte tänkt att träningen skulle bli så sent, men kom inte iväg förrän halv 8 och var klar klockan 9.

Nu går the Abyss på TV så ska nog kolla på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0