Jävla Hotmail!

Jaha, nu har hotmail legat nere hela dagen, och ingen förklaring på msn hemsidan.... Skitmail! Har haft mitt hotmail account sen början av -99 när jag gick i sjuan och vi just hade skaffat dator några månader innan... så många vänner och bekanta har det skrivits till med den adressen under åren.

Skaffade dock en gmail address för några månader sedan, eftersom paypal inte accepterade min hotmail adress då jag registrerat min mammas bankkort på den för åratal sedan... (det var innan jag fyllde 18 och inte kunde beställa saker online själv). Är bara det att ingen jag känner har mitt gmail account, så därför har det varit enklare att skriva till folk på hotmailen. Funderar dock starkt på att byta helt till gmail om det ska hålla på så här och krångla hela tiden!

Annars har jag jobbat lite i skolan som vanligt, betalat in min del av hyran på Seans bankkonto så han kan skriva check till hyresvärdne imorgon. Gick till posten o frågade varför jag inte har fått någon post på 3 veckor och tre paket jag vantar på aldrig har kommit fram! De gav mig addressen till postcentralen utanför stan, men ingen svarade när jag ringde... får försöka imorgon.

Två tjejer från ceramics hade presentation om sina degree projekt. Ena tjejen som heter Nuala har värsta äckliga grejen. Hon hittade en död fågel i trädgården i somras. Hon täckte över den med stenar och lät den ruttna och sen plockade hon isär vad som fanns kvar och tog skelettet. Nu jobbar hon med skelettet av fågeln och har lagt alla små benbitar i enskilda kuvert etc. Blä!!! hatar skelett och döda saker! Men det är inte lika äckligt som en kille i sculpture förra året som jobbade med bajs, samlade folks fyllespyor på burk och byggde en toalett med genomskinligt rör så när man bajsade så skulle skiten synas åka genom röret! Han hade även en lista man skulle fylla i inne på toaletten angående konsistensen på ens bajs!! Usch, det finns folk till allt!

Gick in till Terryland och köpte en liten burk av primer/sealer färgen sommin tutor Blaise rekommenderat. Nu ska han minsann inte få klaga på att jag inte har rätt grund till tavlorna! Måste få med mig nån som har bil så jag kan köpa en hink sen. Träffade Nora i Tesco där jag för övrigt handlade 500 olika sorters grönsaker och sen gick till hälsoaffären och köpte spelt och havre mjöl.

Jag äter nämligen inga mejeriprodukter, bröd, pasta, ris, socker etc. den här veckan. Men jag ska göra nyttiga wraps själv sen och äta grönsaker till.

Min målning är färdig och jag har nu hängt ut den i korridoren för att torka medan jag börjar med en ny, som är interiören av ett rum.

image126

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0