känner mig bättre nu

Deirdre vill att jag ska göra ett atal små bilder, minst en om dagen i en vecka för att testa olika tekniker, ideer osv innan jag gör någon mer stor tavla. Jag tog mig i kragen och målade en testbild i A4 storlek. Gick ok. Var värsta askassa vädret idag, storm och konstant regn så var inte kul att ta sig till och från skolan, särskilt då alla bussar var försenade eftersom det är fredagstrafik...

image127


Den sista bilden med TVn gillade lärarna, så det var därför Deirdre ville att jag skulle göra fler små. Ja det är ju fan tur att de gillar nåt man gör! Den innan är en förlaga till en stor jag ska göra så småningom.

När jag kom hem var jag så jäkla trött på sallad och gröt att jag kokade gröna bönor (färska), spelt spaghetti och rörde i  lite färsk spenat och körsbärstomater (i bitar). Det var gott.

Sen gjorde jag hummus av mina kikärtor jag haft i blöt. Råkade lägga i för mycket tahini så det blev äckligt och jag var tvungen att springa och köpa en burk kikärtor för att späda ut det. Kollade i tre corner shops runt vårat kvarter men ingen hae några, så fick gå till gågatan och köpa. Regnade inte så farligt längre som tur var. Sen fixade jag till det och det blev asgott! Så ikväll ska jag kolla på Elizabeth och äta morots- gurk- och selleri stavar med hummus :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0