Nikon D60

Nu ve jag precis vad jag vill ha!!
Den nya Nikon D60 som kommer i mitten av den har manaden. ge mig 7000kr sa slar jag till direkt!

image45

Den har en smart "dammsugar" funktion som suger ut damm ur kameran, en ogonsensor som stanger av lcd displayen nar man for ogat till sokaren osv. Den har aven 10.2 megapixlar. Jag manste bara fa rad att skaffa en digital systemkamera! Jag lanar skolans lite da och da, men det ar sa manga som vill lana dem att det bara gar ibland och jag vill ha min egen!

Seans Fuji Finepix ar skit. Den har bara 5 megapixlar och laser av ljus och morker jattedaligt i jamforelse. Gillar min Nikon F80, men den ar ju inte digital! Har alltid suktat efter D80 modellen, men den har ar lite billigare och har anda samma antal pixlar. Den ar aven mindre och lattare. Enda nackdelen ar att fokusen bara har 3 punkter medan D80 modellen har 11 punkter. Sa om jag hade rad sa skulle det bli en D80, men D60 kommer nast efter.

I skolan anvander jag Canon, men har alltid haft en viss forkarlek till Nikon, och sen nar jag redan har en analog Nikon sa gar det ju att anvanda samma objektiv och filter till bada, vilket ar ett stort plus.

Jaaa, sluta dromma nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0