Ge mig Madrugadas nya album!!!

Man om Fire var bättre än jag trodde. Riktig vendetta film alltså. Kommer nog inte läggas till favoriterna men den var helt klart sevärd.

Nu sitter jag och lyssnar på Madrugadas nya album på deras Myspace sida. Ååååh vad jag vill ha det! What's on your mind? är nog en av mina favoritlåtar. Fler lugna låtar än vanligt verkar det vara. Kan inte sluta älska Helena för att hon lånade mig Industrial Silence i tvåan på gymnasiet. Sen köpte jag den på Oslo centralstation när jag var på väg till fjällpraktiken i Norge och den skivan blev mitt soundtrack till hela Norge vistelsen. Sen när jag var hemma julen -06 så fick jag låna (o bränna) The Nightly Disease. Det är en väldigt mörk skiva som kräver flera lyssningar innan sångerna verkligen sätter sig men nu gillar jag den nog mer än Industrial silence. Särskilt The Frontman, Into Heartbeats, Black mambo och Only when you're gone.

Det är så vackert och mörkt att det biter sig fast i hjärtat på något sätt...

Synd att deras skivor inte släpps här. Måste komma på ett sätt att få tag på den snarast för jag vill ha skivan och inte ladda ner på iTunes. All musik som jag verkligen gillar vill jag ha i fysisk form. iTunes använder jag bara när det är någon enstaka låt med någon artist som jag vill ha.

Ska nog gå och sova nu.

image31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0