Klar med min thesis!!!

Nu har jag suttit hela kvällen och skrivit på sammanfattningen till min thesis och nu är jag äntligen klar wohoo! Det blev en massa tänkande och omformuleringar för att få det att låta så bra som möjligt, jag vet ju hur viktig de tycker sammanfattningen är och förra året förstörde jag min uppsats lite genom att slarva med sammanfattningen eftersom jag stressade så mycket sista dagen, när allt annat var så bra.

På tisdag har Gavin en workshop då vi ska ta med våra inlednigar och sammanfattningar och sen ska vi först rätta våra egna enligt lärarnas modell och sedan rätta varandras. Sen på fredag senast måste den vara inlämnad till bokbindaren så att vi kan visa upp kvitto på att den lämnats in i tid. Innan dess ska jag dock ha en tutorial med Gavin på måndag då han ska gå igenom uppsatsen en sista gång och ge synpunkter.

28 sidor blev det till slut, 7 400 ord.

Måste bara fixa iordning endnotes, content och bibliography och skriva acknowledgements. Vet inte vem man ska tacka, typ alla skriver att de tackar bibliotekarierna för all hjälp etc, mig har de väl inte hjälpt mer än att de lånat ut de böcker jag lagt på deras disk, så tycker inte de behöver omnämnas, men ska väl tacka Gavin o sen kanske mamma o pappa eller något, hehe. Har bara skrivit footnotes nu, men måste flytta dem till slutet och skriva dem i rätt form och det.

Sen är det Gavin och en external assessor som ska läsa och sätta betyg, så på så sätt skiljer det ju sig från c-uppsatsen på svenska universiter i det att man har samma rättare som handledare.

Kommer kännas skönt när det är helt klart och man får med sig sin fina inbundna uppsats sen när skolan slutar, det är ju något man har i bokhyllan hela livet sen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0