Pink Floyd och Alan Parsons

Nu har jag just intagit min kvällsmat bestående av tomat och grönsakssoppa och brown bread. Gott! På vägen hem gick jag en sväng till mina second hand butiker och idag slog jag på stort och spenderade 200 kr. Först köpte jag en häftig lång tröja. Grön med långa ärm-muddar och hål för tummarna. Den såg ut att ha varit rätt dyr en gång i tiden. Dragkedjan på en liten sidoficka var sönder så jag fick den för 5 istället för 6 euro.

Sen hittade jag värsta fina jordgloben i nästa affär. Den kom löst, utan själva stativet men såg riktigt fin ut. Deras window sale är dock inte förän nästa onsdag morgon så då ska jag vara där klockan halv 10!

Sen gick jag till skiv/bokaffären och där hittade jag en ovanlig skiva: the Alan Parsons Project - Tales of mystery and imagination, Edgar Alan Poe. Det är en konceptskiva som baserats på Edgar Alan Poes verk. Är från -75 och låter som en blandning av Pink Floyd, Led Zeppelin och Mike Oldfield eller nåt. Alan Parson producerade tydligen Darkside of the Moon åt Pink Floyd, så man förstår ju vart influencen kommer ifrån. Låter dock riktigt häftigt, så 5 euro var det väl värt.

Köpte även Pink Floyd-The Wall. Har i stort sett alla låtarna sen tidigare men har aldrig köpt skivan eftersom den alltid kostat över 300kr överallt. Nu fick jag den för 10 euro.

Jag hade först sagt till Maria o Sarah och dem att jag skulle med dem ut ikväll, men jag känner verkligen inte för det så jag sa att jag antagligen inte ska med. Jag var ju ute i måndags så känner inte för o dricka i kväll. Dessutom går de alltid till nattklubbar istället för pubar, vilket jag tröttnat på. Känner mig så gammal, de är ju faktiskt äldre än mig! Men när man går till Cuba eller GPO eller Central Park så är det alltid helt packat med fulla första och andra års studenter och en massa sliskiga killar som gör idiotiska raggningsförsök i ett väldigt fullt tillstånd! Är kul ibland när man är lite fler folk som känner varann och när man inte behöver gå upp tidigt nästa dag, men nu skulle i stort sett bara Maria Sarah och marias bästa kompis hemmifrån ut, samt en tjej som heter Angie som är ihop med Stuart i min klass som jag ändå inte känner.

Då tycker jag mycket mer om att gå ut så som vi gjorde i måndags och verkligen kunna prata på en trevlig pub och umgås med folk som gillar sånt, men Maria gillar ju tydligen inte Roisin Dubh utan vill bara gå till discon. Ja, vi har ju sååå mycket gemensamt!

Sean frågade om jag ville gå på bio och se No Country for old men i kväll och den vill jag mycket hellre. Har inte varit på bio sen vi gick på Arn på jullovet. Förr gick jag ju varje vecka när jag bodde bredvid biografen.

Igår satte visst Maria i halsen när hon åt en tugga bacon i matsalen och det fastnade en stund, så de fick åka till sjukhuset eftersom hennes hals blev alldeles sönderriven. Det förklarar varför hennes o sarahs grejer var kvar i skolan men jag inte såg till dem på hela dagen!

Jooo, och så haglade och snöade det lite idag, det låg nog kvar i några minuter åtminstone ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0