The Hours får mig att gråta varje gång

Nu har jag sett klart på filmen. Helt fantastiskt bra! Kan inte låta bli att gråta på slutet varje gång. Karaktärernas längtan, musiken, stämningen, rädslan att något ska gå fel. Det är helt enkelt en av de bästa filmer som någonsin gjorts! Men den är som sagt inte för alla, man måste verkligen leva sig in och förstå karaktärerna och ha en känsla för detaljer.
 image25

Mina tre favoritskådespelare någonsin är dessa:

image26

Meryl Streep
Hon räknas som en av världens bästa skådespelare och det är hon verkligen! Mina favoriter hon varit med i är Silkwood, The Hours, Dancing at Lughnasa och The Bridges of Madison county.

image27

Kate Blanchett
Visst passar hon i lugg som hon har här i filmen Notes on a scandal som förövrigt är en jättebra film! Hon är också helt otrolig och i stort sett varenda film hon är med i är jättebra. Hon kan verkligen göra olika rolltolkningar. Mina favoriter är:
Elizabeth: the golden age, Sagan om ringen, The Aviator,  Notes on a scandal Babel och Veronica Guerin

image28

Johnny Depp
Snyggo!!!
Han slår Brad Pitt alla dar i veckan :) Finns helt enkelt ingen snyggare skådespelare och så är det bara :D
Mina favoriter bland hans filmer är: Edward Scissorhands, Charlie and the Chocolate factory, What's eating Gilbert Grape, Ed Wood och Blow



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0