With Roisin in The Roisin

Jag hade en jättekul kväll igår! Bästa på länge :) Jag gick till The Roisin Dubh runt kvart över 10. Det var ett band som spelade med en kille som heter Utan Conlon, det var gratis som tur var. Jag träffade Stuart, Angie, Roisin, Sharon Aisling mfl. nere i baren och vi lyssnade och pratade ett tag tills vi gick upp på taket till deras stora beergarden, så att de som ville kunde röka, men även för att det var mer plats och man kunde höra vad man pratade om. Jag pratade med med Roisin och Aisling och en kille de känner som läser TV spels utveckling på universitetet och var en rätt kul person :)

Vi pratade om en massa grejer, däribland vad vi skulle göra efter college. Roisin ska flytta till Danmark för hon känner några folk som har ett konstkollektiv i Christiania. (Ja hon är en pot smoker bland annat, men även om jag inte delar henner intresse för droger så är hon en av de trevligaste personerna jag känner och hon är jättekul att prata med).

Aisling ska flytta till Cork med ett gäng andra folk från skolan och de ska hyra ett hus tillsamamns och hålla på med konst och jobba. Jag sa att jag ska flyta till stockholm, men jag vet inte hur snart det blir efter skolan. Allt beror ju på jobb. En massa andra folk från skolan dök också upp så det var kul!

Vid kvart över ett gick vi till Winnies chipper utanför och åt chips. Har inte gjort det på länge så det var verkligen jättegott. Fast man tycker iof alltid att chips är gott mitt i natten ;)

Nu ska jag iväg till skolan, jag är redan sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0