Lolita

Går på TV nu klockan 9, så den filmen ska jag kolla på. Tror det var Helena som sa att den är jättebra, och så älskar jag 60 tal, så ska bli kul!

Måste gå och se Wall-e på bio i helgen med, fick 5* i tidningen och jag älskar snälla robotar, så ser jag fram emot! Sprang just ner till affären på hörnet och köpte jordubbs yoghurt som jag blandar med fruktsallad och kanel, går även bra med vanilj eller naturell yoghurt, är asgott!

Ian och Aileen frågade om jag ville ut förut, de skulle till Spanish arch och dricka några cans, men jag ville hellre se filmen och nu regnar det dessutom, är INGEN sommar här i år och det är redan passerat mitten av juli! Är iallafall massor med folk i stan pga Arts festivalen. Var nere i deras box office idag och kollade på några utställningar som hålls där, fanns en hel del bra, lite mindre bra grejer med. Bla. Joni Mitchell och Bill Viola ställde ut.

Skrev ju för ett par dagar sen att jag skulle ut till the Roisin och höra på Eves kille som spelade. Blev inget. Väntade på att Aisling skulle texta och säga när hon skulle ut, men  kände ändå inte riktigt för det. Sen skrev ju aldrig hon, så trodde inte hon gick ut sen. Men det hade hon VISST, utan att texta mig som hon lovat. Inte för att jag hade någon jättelust ändå, men om jag nu bor granne med the Roisin och hon sa att hon skulle skriva om hon skulle dit så kunde hon ju ha hört av sig! Bärjar bli lite trött på henne, hon ska alltid hänga på mig som om vi var bästa vänner på jobbet, men både jag och Aoife sa idag att vi tycker hon är lite jobbit och alldeles för "clingy". Hon är ok i små doser, men vill alltid vara med överallt och pratar hela tiden. Aoife och Suzanne ville åka till the Aran islands imorgon bara de två, för de skulle få gratisbiljetter, men då ville såklart Aisling också hänga på, och då hade de knappt lust längre, så får se hur de gör...

Nu börjar filmen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0