Modell, curry och Signs

Jag fick ledigt på tisdag, yay! Jag var lite orolig där på förmiddagen att det inte skulle gå att byta, men Suzanne B var snäll och bytte med mig så hon får min lördag och jag får hennes tisdag, så ingen skada skedd eftersom vi hade samma timmar på schemat.

Skyndade runt på lunchrasten och kollade efter en billig svart klänning som jag kan ha på foto shootet på tisdag. Emily ville att jag skulle ha svart klänning och strumpbyxor, något enkelt som inte tar uppmärksamheten från hattarna. Jag hittade en svart klänning på rea för 30 euro med små vita prickar, hoppas det inte gör något för alla andra jag kollade på var antingen för dyra eller så var de som korta, sladdriga trasor, och jag ville ha en klänning som markerar midjan och ingen säck, för det passar inte min kroppsform. Köpte den inte idag, men går nog tillbaka på rasten imorgon och köper den.

Köpte curry på marknaden av Govinda's vagn, det är en trevlig gubbe som är hinduist och antagligen en kvarleva från 70 talets hippievåg som drog till Indien. Han spelar alltid yoga musik och har en massa posters om hinduism etc i vagnen, men gud viken god mat han lagar! Så; den gula vagnen på lördags och söndagsmarknaden vid St Nichola's church får inte missas! Jättegoda samosas har han också :)

Jag köpte filmen Signs på HMV för bara 3.60 euro på vägen hem idag så den ska vi se senare. Måste laga wokgrönsakerna jag köpte igår, för de var nedsatta för att de var kort datum, så jag vill inte att de ska bli förstörda. Sean har inte sett Signs, jag har sett den och den är jättebra!

Synd att jag inte har lördag ledig nu då, för då kan jag inte åka till vare sig Cork eller Westport, men jag vill ju ställa upp på fotoshootet på tisdag hellre, och så får jag ju vara i tidningen. Mig som modell! ojojoj, hoppas jag minns några Top Model poser hahaha!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0