Rabarberpaj och smultron på strå

Jag har inte ätit smultron sedan jag var hemma i Sverige sommaren 2005, kanske ett eller två högst, me inte ett helt strå! Det växte massor med smultron läng Gortra road när vi gick hem från familjen Locke's hus. Vi hälsade på dem idag på eftermiddagen och det var kul att se dem för jag hade inte sett dem sedan Jacobs dop i mars. Tony visade hur fint de gjort i trädgården och jag åt ett par hallon och plattärtor. De har verkligen gjort fint med massor av rosbuskar, fruktträd och trädgårdsbord.

Enda dåliga som hände var att jag blev sur för ett par grejer Sean sa till mig när vi var där och vi pratade om det på vägen hem och blev osams, så trots att jag plockade smultron så var det ingen jätterolig promenad precis. Han bad iallafall om ursäkt sen och vi löste det när vi kom hem till hans föräldrars hus.



Sen åt vi middag. De andra åt kyckling, men jag åt bara kokta grönsaker, potatismos och stuffing. Stuffing är så jäkla gott, särskilt Seans mammas! Sen gcik vi en liten promenad för att smälta maten och sen åt vi rabarberpaj med grädde och glass till efterrätt. Det var Seans mamma och moster Kathleen som bakat 5 rabarberpajer på en gång och tagit hälften var och fryst. De frös dem obakade och sedan sätter de dem bara i ugnen när de ska serveras så är de helt nybakade. Bra idé!

Nu har Sean gått en till promenad (gör han alltid när han blir uttråkad här i Westport, och jag använder Keiths trådlösa internet medan seans mamma slökollar på någon komedi på TV.


Do you want tea or coffee? Frågas det var femte minut när man är här ;)


Hastings köket

Igår hade vi det himla trevligt med Anthony och Sean McFadden i indiska restaurangen. Helt klart den bästa indiska restaurangen av allihop, även om den vi går till i Galway är bra den med. Auberginen bara smälte i munnen och det var asgott!! Höll på och skratta ihjäl oss när vi pratade om roliga ideer som skulle vara kul att förverkliga ;)

Nä nu ska jag vara ännu mer onyttig och äta lite dry roasted peanuts med Seans mamma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0