Dublin imorgon!!!



Nu är jag ledig i tre dagar, känns så himla kul, jag ska verkligen ta vara på varenda sekund i Dublin, för jag älskar den staden!

Jag ska kolla efter en vintage klänning att ha på mig på utställnings vernissagen nästa lördag, kanske gå på vernissage i Monster Truck gallery, gå på Radiohead konsert i Malahide castle på fredag och kolla in NCAD's degree show på lördag

Sean har tagit ut 400 euro som jag ska få låna till resan (och efter förhoppningsvis) för mitt bankkonto är tomt.

Idag var jag i info på förmiddagen och sen i informationskiosken på Eyre square större delen av eftermiddagen. Där var det så kallt att jag fick gåshud! Och vilka problem vi fick lösa; folk som tappat bort sin turistgrupp och gått vilse, en gubbe som letade efter en plaque som skulle vara uppsatt för att ära någon irländsk krigshjälte från 60 talet (han fortsatte påpeka att han är jäääätekänd, minst 30 ggr, men kunde ändå inte hans namn), en annan lite mystisk gubbe som jag minns från förra sommaren som alltid ler men inte kan prata så man får skriva i hans lilla bok. kan aldrig riktigt lista ut om han är dövstum eller bara valt att inte prata...

Nu har jag ätit en god liten "tapas" middag med fyllda vinblad, nigiri, california roll och potato farls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0