Jag i Circa art review!

Jag fick ett email idag från en tjej som ska skriva en artikel om de olika vårutställningarna på konsthögskolorna i Irland till Septembernumret av Circa, irlands ledande konsttidskrift. Hon vill träffa mig någon dag för en intervju och ska göra en grej om mig!!!

Så jävla glad jag är, ALLA läser Circa, det är den största konsttidningen här och jag ska uppmärksammas extra med en egen artikel, woohoohoo!

Det var min dag gjord det!
---------------------------------------------

Annars har jag jobbat 12-3 och träffade av en händelse på Sean i den nya indiska restaurangen efteråt där vi åt buffee för 100 kr. Mycket gott!! Innan dess kände jag mig så lagom blåst dock, jag fixade ju en man with a van som skulle köra hem mina grejer från college. Han dök upp 5 över 10 och vi lastade i grejerna och åkte till O'Connors och lämnade tillbaka TVn jag hyrt, sen åkte vi hem till Dominick street med resten av grejerna, som förresten inte var sådär jättemycket.

Gubbjäveln ville ändå ha 60 euro för jobbet! Jag hade bara två 50 euro sedlar så jag fick springa till tre olika affärer och be att få växla innan jag slutligen fick det. Han kände inget medlidande när jag sprang runt på vår gata och letade han kunde ju ha sänkt till 50 när han såg hur svårt det var!

När jag betalade så sade jag:

C - Jag tycker att 60 euro är lite väl dyrt för bara 40 minuters arbete

Gubben- Vad menar du?

C - Ja, förra året gjorde en annan kille samma jobb som du för bara 40 euro (vilket jag då tyckt var dyrt)

Gubben - Ja men det var förra året

C - Ja det är inflationen va???

Gubben - Ja du, dieselpriserna har gått upp sen dess vet du!


Jäkla typ, kommer inte att ringa honom igen iallafall! Men jag är glad att jag sade vad jag tycker till honom




Jag lämnade en liten bit av tapeten och en liten bit av den gröna väggen som minne från vårutställningen. Får se hur länge det får sitta kvar... ;)



Nu är det helt slut. Väggarna är vita igen och alla mina saker är hemkörda. My relationship with Cluain Mhuire art college has ended...
--------

Ikväll ska jag till Bar No. 8 på deras video och performance konst kväll de har sista onsdagen varje månad. Måste ju networka lite!



På ett av husen på Sea road nära där vi bor står det graffiti: "Practise random acts of kindness" Hoppas de inte tar bort det.
Finns en vägg vid Galway City museum som brukar ha poetisk graffiti också. Nu står det t ex "I hope that when you think of me you smile" Sånt gillar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0