Sushi lunch och halsspray

Om jag hade haft jobb idag så hade jag varit tvungen att sjukanmäla mig, men som tur var så är jag ju ledig. Var jättedålig i morse och vaknade mitt i natten av att jag inte kunde svälja... Har nog halsfluss, så borde ha penicillin, men det kostar ju 500 kr att gå till doktorn här och jag är så pank just nu att mina båda bankkonton är helt uttömda, efter att jag tagit ut min sista 20 euro sedel idag.

Lönen kommer på fredag, men jag får nog be Sean om en tusenlapp till, för det hrä håller inte! Särskilt inte som jag måste hyra en man with a van imorgon för att flytta mina tavlor och TVn. Får förhoppningsvis tillbaka min 50 euro deposit när jag lämnar igen TVn jag hyrt. Sen måste jag köpa en wallpaper steamer så att jag får bort tapeten i mitt installationsrum för att få tillbaka 50 euro depositen på det också, men steamern kostar 30 euro, så det känns rätt onödigt...

Köpte någon halsspray i apoteket på Shop street, man ska spraya ner i halsen, men det är skitläskigt att göra för man får kväljningar! Hjälpte inte så mycket heller. När jag sa till henne att jag sett små blåsor vid svalget för några dagar sedan så sa hon att det kanske var streptokocker och att jag borde gå till doktorn. Men 60 kr halsspray är ju bättre än 500 kr doktor, så det får bli halssprayen så länge, men om jag inte blir bättre så får jag väl gå imorgon eller onsdag...

Var i college som hastigast och bubbelplastade mina tavlor så de är klara för transport hem, men fotona fick jag inte ner från väggen för de satt klistrade som berget, så får försöka med en färgskrapa imorgon.

Trots att jag är pank så gick jag ändå till Kappa Ya och åt två rullar sushi och grönt te. Har inte varit där sen i april och jag tyckte att jag var värd det efter allt elände.

Träffade på Daniel på vägen hem, han ger mig alltid en gratis hemmagjord doughnut på marknaden. Han hade sett mig i tidningen sa han, precis som alla andra ;) och så frågade han om jag sålt det mesta. Nej, sa jag, jag sålde ingenting!

Mitt elände:
* Totalt aspank
* Skyldig Sean ca 7000 kr
* Har en jätteelak halsinfektion
* Sålde inget på utställningen
* Inga irländska organisationer eller gallerier vill satsa på mig för att jag är svensk och inte Irländsk konstnär
* Jag har inget jobb efter september
* Jag har ingen atelje att jobba i
* Ingen digitalkamera så att jag kan jobba mer med animation
* Ingen aning om vad jag ska göra efter sommaren
* Alla mina skolkompisar har flyttat från Galway
* Jag vet inte hur och när jag ska flytta hem till Sverige...

Och allt detta trots att jag fick högst betyg i klassen och alla var skitimponerade av min utställning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0