To talk the talk and walk the walk

Bar no. 8 var trevligt i torsdags, om man orkar stå ut med toms indirekta skryt vill säga. Är iallafall glad att jag fick högre betyg än honom och det passade jag på att nämna i förbigående ;D Han och Dee var såå stolta för de blev omskrivna i Irish Times av Aidan Dunne, landets främsta konstkritiker. Kul för dem, men jag had einte direkt förväntat mig att bli omnämnd för han gillar mest minimalistiska och väldigt udda saker, coch där passade ju inte jag in precis. Gratulerade dem och pratade med Tom om att han ska börja masters på NCAD i Dublin nu redan i höst och att han sålt tavlor till vår Art History tutor och att han skulle vara med på massa grejer etc. Jaaa, jag vet att han kommer att ha en lysande karriär, för alla gillar hans minimalistiska och filosofiska tavlor, alla "riktiga konstkännare" vill säga, inte vanligt folk. Mina grejer gillar barn, såväl som vuxna och alla kan få glädje av dem på olika sätt, det tycker jag personligen är viktigare...

Dee var det visst som vann Exhibition Awarden i Galway arts centre, så hon har ju sin lycka gjord. Trodde först att det var Edel, men det var det visst inte. Jag missunnar dem det inte, men både Tom och Dee har trott hela året att de är lite för mer än alla andra, trott att de är bäst och står ovanför mängden, och det är så typiskt att de sen är de som lyckas bäst, för det hade varit lite rätt åt dem sådär om det hade gått bättre för några andra. Sen så är ju Tom rätt trevlig och så, men han är ju så självgod. Sen när jag sa att jag skulle bli omskriven i Circa så var han tvungen att säga något negativt, som att Circa har inte alltid riktiga konstkritiker utan vänner som skriver om varandra etc, vilket är skitsnack och sen när han fick veta att jag fått högst betyg av alla så sa han att ja, men nu räknas ju inte betygen, utan de möjligheter man får.

Maeve i Galway arts Centre pratade jag med en hel del också och hon tyckte att dte var jättebra att jag ska vara med i Circa, har bestämt träff med tjejen som ska skriva om mig på måndag över en kopp kaffe i The Livingroom. Sen ska jag möta Maeve antagligen på tisdag för att bestämma vilka av mina tavlor ska vara med i hennes curerade utställning i Dublin om några veckor :)

Oj, tiden rinner iväg, nu måste jag till jobbet!!!

p.s Jag har inte fått min jävl lön än som alla andra så jag måste prata med dem idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0