Bilder från ett soligt men kallt Galway

Sean och jag har anmält oss till WWF för att bli isbjörnsfaddrar. Det kostar bara 100 kr i månaden och det är det verkligen värt. Jag tycker det är hemskt att de håller på att utrotas pga de smältande glaciärerna och Seans favoritdjur är björnen, så vi tyckte att det var en bra ide.

Kom just hem från en promenad ut till salthill längs havet och sedan hem en annan väg, för det var jättekallt och blåsigt, men soligt mesta delen i allafall. Vädret är rätt ostadigt med regnskurar då och då, men vi klarade oss i allafall.
Min nya favoritfrukost är osötade cornfalkes med osötat soyamjölk eller soya yoghurt och goji bär. Asgott efter den osmakliga millet och quinoa gröten jag ätit i några dagar.



image152

Den röda kappan är ju assnygg!!

image153

image154

Igår var jag i skolan större delen av dagen. Dokumenterade mina målningar i fotostudion, så de finns nu på min hemsida www.ceciliadanell.com och fixade i ordning lite i ateljen  men jag ska spendera resten av dagen idag med att måla ett par till små bilder för jag vill ha lite mer gjort till våra assessments imorgon.

Mamma skrev att hon ringer ikväll, har inte pratat med dem på nästan 2 veckor så det ska bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0