Här i Galway är det riktig vår

Idag är det riktig vår i luften. Gräset är grönt, maskrosor och andra blommor växer överallt. Folk påtar i trädgårdarna, det doftar av nyklippt gräs och det är ca 12 grader ute. Tvärr ska det visst bli regn i eftermiddag, det fina vädret är aldrig långvarigt i det här landet tyvärr. Tänk om det alltid var soligt, då skulle Irland vara himmelriket :)

Jag gick en härlig promenad på över en timme genom The Claddag till Taylor's hill och sen till Salthill och hem. Där var jag även på banken och skrev en check för medlemsskapet i konstnärsgruppen G126 och var på posten och skickade den.

Här är några bilder från min promenad:
image280

image281

image282

image283
Tidvattnet var ute.
image284

Nu ska jag äta mannagrynsgröt med kanel, gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0