Idag ska jag inte till skolan

För vi har assessments hela dagen så det går inte att göra någonting i allafall. Hade lite sovmorgon till 10.20 så nu har jag ätit min favoritfrukost bestende av sockerfria cornflakes, goji bär och sockerfri soyamjölk och soyayoghurt blandat. mmmm...

Vädret är växlande, sol och moln om vartannat. Ska ta en sväng till second hand shopen runt kvarteret och se om de har fått in något intressant. Sen ska jag till stadsbiblioteket och skaffa medlemskap. Har ju aldrig behövts innan eftersom jag lånat alla böcker på skolbiblioteket, men ska se om de har några böcker om Galways arkitektur till en kort uppsats jag ska skriva till en online journal.

Har slått fast att jag skiter fullständigt i om min mage blir lite uppsvälld av att äta gluten, jag kan bara inte med glutenfritt bröd! Jag försökte göra bröd igår kväll med brunt rismjöl, majsmjöl, bakpulver, soyamjölk, soyayoghurt, ägg subsitut, salt och vatten. Först lyckades jag lägga i lite för mycket salt, men förutom det så smakade det ändå helt förjävligt! Jag mår illa av att ens tänka på att äta dem, fast jag gjorde degen kladdig så att de inte skulle bli för hårda etc. Tror att det beror en del på att jag inte kunde lägga i socker, jäst eller riktiga ägg, men ändå!

Mjölkfritt ska jag nog försöka leva i allafall för jag älskar osötat Alpro soya mjölk och osötad soyayoghurt och laktosintolerans går i släkten, och jag känner mig bättre när jag inte dricker mjölk. Kommer dock fortsätta äta grejer som använder mjölkprodukter i tillverkningen, för jag är ju inte vegan, och jag är ju inte helt intolerant heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0