Musikutmaning


5 band eller artister du alltid kan lyssna på:
- Stina Nordenstam
- Nina Hynes
- Radiohead
- Ane Brun
- Pink Floyd

Låt du helst dansar till:
- Mer mogen dansmusik som t ex House. Elektroniska rytmer. Jag gillar inte att de flesta nattklubbar i Galway alltid spelar jäkla Britney Spears, R&B eller hiphop musik...
Låt du vill höra när du vaknar:

This Magic stuff med Nina Hynes, får vem som helst på bra humör :)

Låt du vill höra innan du somnar:
Något med Ane Brun, Nick Drake eller Stina Nordenstam.

3 band eller artist du blir sentimental av:
- Stina Nordenstam (För att stämningen och texterna är fantastiska)
- The Corrs (för att jag minns när jag var ett fan i tonåren och för att de fick mig att åka till Irland från början)
- U2 (Minns när jag stod och köade till konserten i Croke Park och man hörde hur de repade "Who's gonna ride your wild horses" inne i arenan och jag blev så otroligt glad av att höra min favoritlåt med dem och för att den skulle spelas på konserten. Gillade dem mer förr dock...)

Låt du drömmer om att själv framföra live:
Time to Kill (Sophie Zelmani) och Fireworks (Stina Nordenstam)

Låt du vill ska spelas på din begravning:
Little Star (Stina Nordenstam)

Låt du vill ska spelas på ditt bröllop:
Svår fråga, för jag vill att låten ska passa både mig och Sean i så fall... Kanske Mic Christoffer's "Heyday" eller Cardigans'  "You're the storm".

Låt du gärna lyssnar på i bilen:
Åker aldrig bil i stort sett eftersom jag inte har körkort, blir alltid buss. Men om jag åker bil med mamma eller Johnny så blir det Jimmy Hendrix, The Hives eller Sophie Zelmani.
TV-serie du tycker har ett bra soundtrack:
Grey's Anatomy har en del bra låtar. Följer inga serier för tillfället så vet inte riktigt.

Artist eller band du aldrig skulle lyssna på:
Dansband eller country plus töntig dansmusik som t ex Basshunter (jag spyr).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0