Sånt slöseri med olivolja!

Nu har jag precis kommit hem från stan. Dagen blev väl inte riktigt så hemsk som jag först trott. Sean jobbade 12 till 4 så jag gick in till stan runt 1 och kollade runt lite. Jag köpte en tjock bok med alla Lewis Carol's verk samlade. Han som Skrev Alice i Underlandet ni vet. Jag är en sucker för barnböcker av hög kvalitet. Jag har en tjock engelsk volym med hela Narnia serien, sen har jag Gullivers resor (som jag inte läst än), Lewis Carols verk nu då och så letar jag efter A.A Milnes alla Nalle puh böcker samlade till ett överkomligt pris. Alla dessa har jag på engelska, för verserna och sättet de skrivits på är svårt att göra rättvisa i en översättning.

image270

Jag gillar även barnfilmer (nu menar jag bra barnfilmer) som t ex Madicken, Ronja Rövardotter, Duck Tales, Pingu, Walt Disney treasures (alla Kalle, Musse, Pluto kortfilmer etc samlade), Wallace and gromit och Den långa färden (Watership Down). Men den är ju mer av en vuxenfilm egentligen, ni vet kaninerna och Art Garfunkel som sjunger Bright Eyes. Har alltså alla ovanstående på DVD och har även läst Watership Down boken som är mycket bättre än filmen och faktiskt är en vuxenbok.

Bästa Disney långfilmen någonsin är Djungelboken enligt mig, helt sanslöst bra!
image274barndom
Är inte det här barndomsminnen eller vad?! ;)

När jag köpt boken för 8 euro i Charlie Byrne's bookshop så gick jag en sväng runt stan och funderade på ett bra ställe att sitta och läsa och fika. Jag hamnade på Java's igen. Är mitt favoritställe näst efter Kappa Ya's japanska fik. Det är ett franskt ställe som har tapas, mackor, en massa organiska tesorter etc. Jag satt där och drack ingefära, citron och pepparmint te och läste i boken i en timme. De hade en skön fåtölj att sitta i så det var mysigt.

Hade glömt min mobil hemma så jag var tvungen att ringa från en telefonautomat för att bestämma träff med Sean i stan klockan 4. Det var länge sen jag använde en sån!

Sen gick vi till The Front Door, en av stans trevligaste barer och åt middag. Sean åt fish and chips och jag åt salad nicoise. Det är sallad med svarta oliver, tonfisk och kokt ägg så det var gott. Tyvärr hade de fullkomligt dränkt den i olivolja. Om jag vetat det så hade jag sagt till innan att jag ville ha olivoljan vid sidan om, men det var ju för sent sen. Det var gott förutom att det kändes som att den nyttiga salladen inte blev så värst nyttig i slutändan med all oljan och så smakade det lite för mycket olivolja också.

Nu har Sean gått en promenad medan jag just kommit hem och kollar lite på en sammanfattning om vad som hänt tjejerna efter America's Next Topmodel på Living TV. Imorgon ska jag till Dublin med 7.15 tåget, yaaay!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0