Attack of the mögel!

Imorse skickade jag iväg Claremorris bidraget, så fingers crossed! Var även i Simon shopen och Bell Book and Candle, en second hand cd, film och bokaffär. Där köpte jag en Teach Yourself German CD och bok. När college slutar ska jag ge mig attan på att lära mig det där språket en gång för alla! Köpte även en Van Morrison CD som jag ska ge till mamma, för han är hennes favoritartist :)

Sen åkte jag till college och flyttade alla mina grejer från min atelje till de två nya ateljeerna jag ska ha som utställningsrum.
image457

Sen började jag tackla den hemska fuktskadade väggen i ena studion. Färgen hade bubblat sig och lossnade och hade fullt med mögelsporer under, så hela rummet stank när jag började skrapa.
image459
Före: en skiva täckte värsta delen, men den var bucklig och behövde tas bort

image458
Under skivan var det ganska färgglatt, såg ut som ett konstverk i rummet redan ;)

Jag dividerade med Deirdre och Michael om huruvida jag skulle byga en fejkvägg utanpå den skadade väggen (Deirdres förslag) eller skrapa och putsa och grunda väggen innan jag lägger lining paper och tapet. Det sistnämnda blev det, så imorgon ska jag köpa färg och grejer.

image460
The Pink crusader!
Jag hittade inte min mask och orkade inte gå till Atlantic Homecare för att köpa en ny, så det fick bli denna trasa ;)

Jag gick in till stan från college och nu är jag hemma och kollar på ett program om livet efter Americas Next Top Model.




Kommentarer
Postat av: lisa

Ha en trevlig kväll! :)

2008-05-20 @ 19:54:13
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0