Bang on target!

Jag pratade med Deirdre idag. Hon älskar den sista bilden jag målat, den med husen i Masmo. Jag var skitnervös att hon skulle klaga på något, för det gör hon nästan alltid, men hon hade inte en enda kritisk sak att säga om den utan tyckte att allt var bra!!!

Hon kollade även på min installation och mina kort och hon hatar mina pinnstolar! Hon tyckte inte alls att de påminde om 70 talet utan mer 90 talet och IKEA. Jag sa att i Sverige har vi haft pinnstolar i evigheter och de var populära på 70 talet men hon tyckte inte att en irländsk publik skulle fatta det! Däremot vill hon att jag ska använda tapeten och sittkudden men inga mer av prylarna i installationen. Har inte så mycket emot det egentligen, jag får ju åtminstone ha tapeten, det viktigaste av allt, men jag retar mig lite på det hon sa om stolarna.

Sen lånade hon ut en väldigt tung filosofisk text om konstteori på 40 talet och bad mig läsa ett par sidor om kitch föremål och hur de försöker efterlikna konst men misslyckas etc. Skulle det ses som en hint?!

Hon vill att jag ska låta mina foton vara rätt abstrakta och gillar att jag använt olika suddiga färger i dem etc.



  image377

Jag sträckte även mina två målardukar, för det hann jag inte igår eftersom jag spendrade hela eftermiddagen med att scanna och redigera mina medium formats negativ.
image381



image383
Min målarduk sträckt och här använd för att tona ner dagsljuset genom fönstret.

Igår kväll gick jag en promenad med Sean. det var lite småkallt för jag tog bara en tunn jacka eftersom det var så soligt och fint på dagen. Himlen var iallafall fin och jag tog några kort nu när kameran äntligen funkar.



image379

Sen åt jag en Magnum maya gold. Är nog över 3 månader sedan jag åt glass, så det var gott! och så kollade vi på The Matrix. Det är helt klart en av mina favoritfilmer och jag vet inte hur många gånger jag sett den :D

Ikväll ska jag bara ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0