Bank Holiday Monday med Sarah

Idag väcktes vi klockan 7 på morgonen av att våra idioter till grannar spelade musik så att väggarna vibrerade. De måste ha haft någon efterfest eller likn. hemma hos sig för man hörde en massa folk och så skruvade de upp basen och volymen så att de måste ha blåst ut sina trumhinnor, så högt som det var! De spelade någon house musik med bastakt. Som tur var upphörde det efter någon halvtimma.

Jag gick upp runt 11 och hade tänkt att åka till skolan ett tag och jobba, trots att det är Bank Holiday Monday. Trodde åtminstone att någon security guard eller vaktmästare skulle vara där. Det gick nästan inga bussar och vädret var fint så jag cyklade. Jag hade en långärmad svart jumper på mig och trodde inte att det var SÅ varmt, höll på att dö. Skolan var låst så det blev inget av det hela, utan jag fick cykla hem igen. Gjorde dock inte så mycket för då fick jag ju en helledig dag.

Bytte om till linne och gick in till stan. Sean hade gått en promenad när jag åkte tidigare och jag tänkte att jag kunde kolla runt lite i affärer efter några mer somriga byxor, har bara jeans. Ville hitta några cropped trousers eller liknande.

Kom på iden att sms:a Sarah o se om hon ville ta en fika, för hon skrev till mig igår kväll o frågade om jag ville komma ner o möta dem i The Roisin, men just då pratade jag med mamma i telefon, och vi pratade till 00.20, så då var det lite sent och jag var för trött.

Sarah gick in till stan, hon bor bredvid skolan, runt halv 2 och sen fikade vi utanför Cobblestone's cafe i Kirwan's lane. Det var trevligt och vi pratade en massa om bla fiaskot med klasskortet som jag inte kom med på etc. Det var kul att träffas bara vi två för en gångs skull, annars är ju alltid Maria eller någon annan med. Sen tittade vi lite i affärer efter byxor till mig och till slut hittade jag ett par i New Look som är grå och rätt svala och räcker precis nedanför knät för 30 euro.

image403
Sarah i Eyre Square
 
Efter det kände vi för glass, så vi gick till Supermacs och jag köpte en strut med kola och jordgubbs kulor som vi satt och åt i Eyre Square. Vi satt där rätt länge till det blev nästan olidligt varmt så då promenerade vi genom gågatan ner till The Spanish Arch och satt där och pratade lite till, för där fläktade det vid floden. Sen gick Sarah hem igen (klockan var runt 5) och jag gick till Marks & Spencer och köpte en sushi tallrik som jag åt vid the River Corrib. Satt i gräset och läste och hade det mysigt och sushin var väldigt god!!!

image405

image406

Ikväll ska jag, Sarah och Maria gå på bio 20 över 9 och se Made of Honour inte riktigt min typ av film, men det blir nog ändå trevligt :)

En väldigt bra dag har jag haft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0