Chokladdoppade jordgubbar

Som jag nämnde i gårdagen inlägg så ska jag ju på fest hos Catriona ikväll. Hon tycke att vi kunde ta med något litet "to nibble at". Jag har sett på marknaden hur en tant säljer chokladdoppade jordgubbar för 1 euro styck, och eftersom de var jättegoda, men dyra så har jag sen dess tänkt göra egna någon gång, och idag tyckte jag att det passade utmärkt!

Tog en sväng i stan och gick till postkontoret och skickade mina negativ till ett ställe för förstoring. Sen gick jag till Marks and spencer och köpte sushi och jordgubbar. Sushin åt jag i Eyre square och sen kollade jag runt lite och köpte ett linne och ett par örhängen i Pagan. Om vädret är fint så ska jag ha på mig det på Radiohead konserten.
image443

image444
Utanför Marks & Spencer
image445
Abbeygate street där Pagan ligger.

Sen gick jag hem och har nu gjort chokladdoppade jordgubbar (på köpet har jag fått en smärre sockerchock, all choklad som jag ätiti!)

Nu väntar jag bara på att de ska stelna. Mmmmmm ser gott ut va?

image446
image447
image448

Det blir de nog imponerade av ikväll, haha, jag har nästan överträffat mig själv!

Jag använde mjölkchoklad och 72% mörk choklad från Amnesty och vit choklad från Nestlé.

Kommentarer
Postat av: maria

Åh så gott !

2008-05-17 @ 23:46:24
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0