Dinnerparty hos Geraldine (och Laura hemma!)

Jag har nog adrig druckit så mycket rödvin som igår kväll, och det känns i huvudet idag må jag säga! Hade i allafall hur trevligt som helst igår kväll. Några tjejer ur klassen plus Sarah (en annan Sarah) som går print, var hembjudna på middag till Geraldine, en vuxenstudent som är världens snällaste. Hon bor i vackra Taylors Hill och de har nog ganska gott om pengar för huset är helt fantastiskt fint, beläget omgivet av lummig grönska i Galways mest åtråvärda kvarter, megastor widescreen TV, gigantisk gasspis i köket etc. De samlar även på konst, så det fanns en hel del fina tavlor på väggarna, några hade Geraldine gjort själv, och hon är så himla duktig!

Hennes dotter Saoirse (uttalas seerscha) hade hjälpt till och lagat soppa till förrätt, sen hade de kycklinggryta, ris, wok och kokta grönsaker till huvudrätt, men jag och Roisin som är vegetarianer tog ju ingen kycklinggryta förstås. Till efterrätt fick vi nybakad äpplepaj och glass. Vi hade otroligt kul och pratade om en massa saker. Först lite mer vanliga grejer som college och olika lecturers. Sen fram på småtimmarna när Geraldine fyllt på vinglaset för femti elfte gången så blev det mer snack om överfall och läskiga grejer och så sex, haha.

Maria, Sarah och Catriona åkte hemåt runt halv två, men resten av oss tog först en taxi hem runt halv 4. Då var vi skapligt runda om fötterna bör tilläggas. :)

Stående: Roisin, Geraldine, Lorraine, jag.
Sittande: Catriona, Sarah, Maria, Eimear, Loretto och Sarah.

Idag när jag vaknat runt halv elva så ringde Seans mamma. Hon frågade om vi ska komma i helgen och jag sa att vi ska det. Då sa hon att hon hade en överraskning; nämligen att Laura, seans syster kommit hem från Afrika för att hälsa på! Hon hade inte sagt något utan bara dykt upp och seans mamma och moster kunde inte tro sina ögon! Hon flyttade till Swaziland i början av Augusti förra året och vi har inte sett henne sen dess. Seans mamma hade ringt henne och hon hade svarat på flyget, men ändå inte sagt att hon var på väg :D Vi bestämde att inte säga något till Sean så han också blir överraskad när vi kommer till westport, men gud vad svårt det är att inte försäga sig när man är så här glad!

Laura och jag gjorde alltid en massa grejer tillsammans innan hon flyttade. Jag brukade komma och bo hos dem i Dublin, gå ut med henne och hennes kompisar, gå på konserter etc. Kommer bli konstigt att se henne för vi har bara pratat i telefon en gång sen hon flyttade och så mycket har hänt. Hon separerade från Mic, som hon byggt hus med och varit tillsammans med i 9 år när de kom till Afrika, för han hade haft en lång affär med en av hennes kompisar, så sen när båda flyttar tillbaka hem om ett år så måste de lösa husfrågan  etc. Inget är sig likt men jag är ändå så glad att hon är här!

Nu måste jag till O'Connors och hämta TVn jag hyrt och fixa iordning det sista i college!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0