Att kläcka en pingvin

Nu har jag sovit bort halva dagen! Kan kanske bero på att jag inte somnade förrän halv 5. Det började bli ljust ute då... Jag höll på i evigheter och försökte bränna en film på datorn men det funkade inte som det skulle... Sen hoppade jag i duschen runt halv 3 och sen pratade jag med Sean i sängen om hans jobbsituation, så tiden bara rann iväg.

Igår hade jag en ganska soft dag i övrigt. Gick en promenad till Salthill och fick för mig att ta mig en titt på Atlantiquaria, Irlands National aquarium som ligger där ute och som jag alltid brukar rekommendera på turistbyrån, utan att faktiskt ha varit inne på. Det var kul att se alla fiskar. Handlade om de saltvattenfiskar som lever här utanför kusten så de hade en massa torskar, spättor, sjöstjärnor etc. Finast var sjöhästarna. På övervåningen fanns ett stort valskelett och lite sötvattenfiskar bla gäddor. De har en massa grejer där barn får lära sig om havsdjur, mata fiskarna etc.


Souvenirbutikerna har öppnat ute i Salthill nu när turistsäsongen är igång.

Kopparbergs reklam. De gick ut på storoffensiv för ett par år sedan och nu dricker alla mina vänner Kopparbergs cider ;)




Köpte ett roligt ägg i souvenirbutiken som man skulle lägga i vatten och sen kläcks en pingvin ur det efter ca 24 timmar. Nu på morgonen har huvudet börjat komma fram haha!

Så här ser det ut just nu!

Sen på eftermiddagen igår så gick jag till Javas och drack te och åt tapas medan jag skrev en massa brev till folk (med de kort jag låtit trycka upp ned min målning på) och sen pratade jag med mamma och pappa i telefon större delen av kvällen.

Nu måste jag till posten och skicka breven och sen till skolan och fortsätta tapetsera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0