Angående det sura äpplet

Hade så jäkla kul i Bar no 8 ikväll. Var där runt 8 och träffade på Philip, Kieran och Shane bland andra och vi pratade en massa om konst, inspelningen av albumet Phil håller på med med sitt band etc. Det fanns ett 15 tal TV apparater utplacerade i rummet och man kunde gå runt och kolla på olika videor. Kieran hann se min video, men efter ca halva kvällen så bytte de videor till såna som folk hade haft med sig, så de andra missade min, så jag har lovat att ladda upp den till min hemsida.

Jag drack ett par glas rödvin och såg en hel del intressanta grejer, bla utdrag från en häftig stumfilm som heter Metropolis. Jag gick hem lite efter 11.

Fick ett brev från the dole office att jag måste gå till dem och lämna in min p45 lapp, annars kan de inte gå vidare med min ansökan. As också, de sade inget om att jag behövde lämna in den när jag var hos dem för ca 6 veckor sen! De fick mig ju att få ett brev från förra arbetsgivaren om hur mycket jag jobbat etc (p45 är en lapp man får när man slutar ett jobb som säger hur länge man jobbat, lön, hur mycket skatt man betalat etc. och jag hade inte fått den ännu när jag ansökte om arbetslöshets ersättning). Jaha, då är det bara att gå dit och sätta sig och köa i en sisådär 3 timmar igen! Shane sa att han hört på nyheterna att kön gått utanför dörren nyligen, så det blir bara fler arbetslösa... Men, jag är i akut behov av pengar så det är bara att bita i det sura äpplet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0