Britney Spears, xfactor och stickning...

Jag har stickat i 6(!) timmar och nästan gjort klart en vante. Sade jag att jag inte stickar så snabbt ;) men jag blir faktiskt nöjd. resultatet kommer imorgon.

Under tiden kollar jag på The X-factor. Storbritanniens version av Idol, med konceptets grundare Simon Cowell som en av juryn. Idag har de Britney Spears tema. Måste säga att några gjorde låtarna bättre än Britney själv (hon är såååå otäckt överskattad enligt mig). Alla sjunger ju live, inklusive pausunderhållningen Miley Cyrus (Hanna Montana). Sen till resultatshowen skulle Britney uppträda. Då tänker man ju att när ALLA andra sjunger live så kunde hon ju göra ett försök eftersom hennes framträdande i showen är världens största deal eftersom hon inte varit i England och uppträtt på 5 år. Jaha, självklart så mimar hon som vanligt, i OTAKT till musiken och alla är helt galna och tycker hon är fantastisk. Ja, men bara för att det är hon, för jag tror inte hon har röst nog att sjunga live och prioriterar helt klart dansen, så för mig är hon ett dansnummer live mer än sångerska. Det såg lite löjligt ut när man såg så tydligt att hon mimade och sen när programledaren skulle prata med henne efter så fick han räcka fram en mikrofon så hennes headset funkade ju självklart inte ;)

Jo, jag vet att hon är typ världens kändaste artist just nu och hon har ju återuppstått och ser nu ut som sitt gamla jag, grattis till henne. Men jag kan aldrig gilla henne ändå ;) fast hon är ju ett modernt fenomen, det måste man ju ändå hålla med om, och hon är rätt underhållande. Sen har hon ju röst på skivorna, så synd att hon ALDRIG vill sjunga live. Jag tycker att sång är bra mycket viktigare än dansrutiner hos en artist och jag skulle aldrig kunna gå och betala för att se en konsert som inte är live. Men det kanske bara är jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0