Jag vill veta!!!

Idag känns som en allmänt kass dag. Grå och trist som de flesta andra dagar, så det är inte därför. Skulle fortsätta måla på talan större delen av eftermiddagen var det tänkt men det gick verkligen trögt idag. Hade varken ork eller inspiration, så efter att ha tvingat mig till att jobba i ett par timmar så lade jag av sen, mitt i alltihop. Känns inte som någon bra ide att tvinga sig när man inte har ork, för då känns det som att man slarvar eftersom man inte orkar tänka och koncentrera sig nog.

Sean är duktig. Han har varit ute och sprungit i 45 minuter, tvättat och vikt tvätt. Vad fan gör jag då. Kollar runt på internet och inget finns det att kolla på heller för nästan ingen verkar göra något idag så inga bloggar är uppdaterade, ingen aktivitet på facebook etc...

Borde inte tjura för igår kväll var det faktiskt jättetrevligt. Jag drack vin och åt japanska tofuburgare med sallad och rice balls med Sean på Wá café och sen var vi i Bar no. 8 och drack mer vin och jag åt några salta butter beans som var rätt goda, men sen blev jag så mätt för det var tänkt att vi två skulle dela på skålen, men Sean tyckte inte om dem. Gick hem tidigt eftersom vi gått ut redan efter 6 och sen låg jag och läste i Pink Floyd boken resten av kvällen.

Idag får jag inte glömma filmklubben klockan 8, glömde det förra veckan... Måste ju få lite valuta för pengarna, har bara gått två ggr och det är bara två gånger kvar och medlemsskapet kostade 350 kr.

Jag hatar dessutom att vänta! Jag skrev till IMOCA galleriet i tisdags och frågade om de satt ett datum för utställningen än men inte fått något svar. Typiskt att de ska ha den antingen i december eller januari men inte har bestämt sig och jag vill ju åka hem till Sverige och det måste bokas snarast! Kollade på SAS och Ryanair och det börjar redan bli ont om platser så om jag inte bokar snart får jag trassla mig hem via England eller nån annanstans bara för att de inte kan få arslet ur vagnen och bestämma ett datum för utställningen så att jag VET! Önskar att jag hade något visst datum att se fram emot, typ "15 december DÅ ÅKER JAG TILL SVERIGE" och så kan man planera runt det. Jag vill ju inte att de ska ha utställningen i mitten av januari helst för då måste jag ju åka tillbaka hit igen just den veckan Sean har bokat att åka till Sverige (11-17 jan) eftersom det är enda lediga han kan ta.

Jag vill VETA vad jag ska göra efter jul också. Inte ett jävla ord från the dole office här så man vet om man får nån jäkla ersättning, och inte ett enda jobb man kan söka i Sverige, och det är inte så kul att bo här och hela tiden fundera och kolla på andra alternativ och inte kan planera något som ska ske om några månader här eftersom man inte vet om man kommer bo här då. Och efter jul kommer alla mine PENGAR ATT VARA SLUT så då måste vi flytta varesig vi vill eller inte och om jag flyttar tillbaka till sverige då så får jag ju ingen arbetslöshets ersättning eller något eftersom jag inte jobbat i det landet... Och till Stockholm eller någon annanstans har jag ju inte råd att flytta själv utan några pengar osv.

Allt är så jävla sämst! Ursäkta, men jag är inte på världens bästa humör... Kanske ska ringa och störa mamma lite... var ju en vecka sen vi pratade. Jag vill träffa min familj! Jag vill fika mammas bullar vid köksbordet och dricka pappas starka kaffe och spela Sega Megadrive med min brorsa. Jag har inte sett dem sen första veckan i januari, INGEN, varken familj, släkt eller kompisar från Sverige har jag träffat på ett år....

Nu börjar saknaden fan i mig  bli för stor!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken Pink Floyd-bok läser du?



Förstår att det måste kännas pissigt att inte veta hur man ska lösa allting med jobb och boende, det är så himla drygt att vara beroende av pengar. Men det kommer säkerligen lösa sig hur bra som helst till slut ska du se!

2008-11-16 @ 19:11:31
URL: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0