Rapunzel, let your hair down.

Idag har varit en slapp dag. Har bara fikat och fixat hela dagen. Först kollade jag upp en massa flygbiljetter hem över jul. Slutade med att jag bokade Seans resa 11-16 januari, för fanns bara flyg vissa dagar med Ryanair och han är ju bara ledig då, så lika bra att boka. jag kan ju vara lite mer flexibel, men slutade med att jag inte bokade än. Jag hade tänkt boka 17 december, men det var 500 kr dyrare än 15 dec. som var enda andra datumet som fanns från Dublin, förutom 22, vilket är för sent. Samtidigt känns det lite långt: 15 dec till 16 jan. för jag skulle gärna vilja veta hur länge man är tillåten att vara borta när man är on the dole som jag nog kommer vara då, för man måste ju hämta ut sina pengar på posten varje vecka, men de kan hålla dem en viss tid om man fyller i en blankett att man ska på semester och jag vill gärna veta hur länge det gäller. Om det kniper får jag väl åka via Stansted, men det blir dyrare eftersom man då måste checka in väskorna två gånger och de jävlarna har ju höjt priset till typ 200 kr per väska per flyg... askasst! Om jag köper enkelbiljett den 17 kostar det ca 88 euro med tax etc. om jag bokar den 15 till 16 januari så får jag tur och retur för samma pris. Måste bestämma mig. Samtidigt känns det lite tidigt att komma redan den 15 för då jobbar alla i min familj etc. och kompisarna går i skolan än osv.

Pappa fyller 60 på söndag. Idiot som jag är så hade jag glömt att skicka födelsedagspresent i tid (har hänt förr kan tilläggas) så nu kommer han först få den i början av nästa vecka... :( Köpte iallafall Tom Waits - Closing time skivan, en rolig godis mus i en låda (eftersom pappa brukar skjuta möss med luftgevär i stallet och vi ofta skämtar om att han är musjägare) och ett kort. Köpte ju en resa till Tyskland till mamma och pappa när mamma fyllde 50 i januari, så pappas present är också delvis den resan, kom vi överens om.

Köpe även The Band's andra självbetitlade album som jag lyssnar på nu (man fick två skivor för 15 euro) vet inte om jag ska ge bort det som julklapp eller behålla det. Kan ju alltid bränna det åt mig, men samtidigt gillar jag med The Band, ska nog behålla det för de är så jäkla bra. Älskar musik från sent 60-tal/ tidigt 70 tal!. Köpte även en julklapp åt mamma i en second hand affär: en tjock biografi om Van Morrisson, hennes stora favorit.

Sen var jag och åt sushi och en bulle i Wa Café och sen kom Sean dit på sin rast och vi gick till Amnesty cafét och drack kaffe innan han skulle tillbaka till jobbet igen. Jag läste ut Pink Floyd boken, kändes lite sorgligt, för den var så jäkla bra!

Kollade även på julskyltningen i Brown Thomas' skyltfönster. De gör alltid så fin julskyltning. I år var det olika sagor: Rapunzel, rödluvan, prinsessan på ärten, törnrosa etc. Skitsnyggt. Tog ett par kort på det:


Prinsessan på ärten



Rödluvan



Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!

Jag har följt din blogg under en period, och jag tycker om vad du skriver. Jag hittade dig när jag googlade på "blogg+motala". jag bor själv i motala, fast ska flytta med min man till nkpg snart. jag har funnit att vi har liknande musik,litteratur och konstsmak. jag målar också. jag är sjukskriven pga MS så jag är ledig som oftast. Om du har lust att lära känna en ny människa när du kommer till motala i jul, så finns jag.=)

2008-11-22 @ 10:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0