Det börjar dra ihop sig mot jul

Idag var jag på en liten julmarknad inne i St Patrick's college. Var mest barngrejer och en masa raffles och sånt, men köpte iallafall två goda chokladrutor för bara 20 cent styck.



Det var lördagsmarknad vid kyrkan mitt emot som vanligt. Där hittade jag en bur med jättesöta kaniner. 20 euro styck. Åhhh, om man kunde ha köpt en!





Jag handlade Seans julklapp (ett TV spel) och han handlade min, Pink Floyd filmen "The Wall". Han ska dock få hitta nåt mer åt mig eftersom den var så billig. Vi drack även kaffe utanför Amnesty International och jag kollade runt i tre olika affärer tills jag hittade rätt garn och stickor som jag var ute efter. Vi åt sedan indisk buffé på Spice Corner och jag köpte saffran m.m i hälsokostaffärer. Här säljer de bara hel saffan, så man får kämpa lite med att försöka mala sönder den och så får man ha mer än vad man tror eftersom den färdigmalda är mycket mer koncentrerad. Imorgon ska det iallafall bli lussebullar!

Jag var även i den tyska leksaksaffären och köpte små tunna ljus till vårt änglaspel, för de säljs ingen annan stans. Oj, nu kom just en störskur utanför fönstret, det som var så soligt och kallt idag. Ja, man slutar aldrig förvånas över det irländska vädret!

Sean har gått för att ta ett par pints med några jobbarkompisar nu på eftermiddagen och ikväll har de sitt Christmas party, så då ska jag kolla på tredje gamla Star Wars filmen har jag tänkt. Innan dess ska jag börja sticka lite. Ska kolla på ett par vantar jag har och försöka improvisera lite.



Jag såg nämligen ett par galet snygga bruna och gröna stickade vantar i Oxfam shopen, men de kostade 32 euro, så nu har jag tänkt att göra mina egna. Hrmm, kan nog gå hur som helst!

Önskar at jag hade lite julmusik att lyssna på när jag ska baka sen, förr har jag alltid lånat ett par skivor av Seans mamma, men jag har inga nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0