Älgar, simning och löjliga papper

Det var skönt att simma idag, men tyvärr kostar det 80 kr varje gång så kan inte gå för ofta...

Kollade in cafeterian på universitetet och åt en macka där efteråt.

Var även i min förra skola (konsthögskolan) och bad att få papper ifyllda om mina terminstider jag studerat etc. att lämna in för att få arbetslös ersättning. Det måste vara från 2006 för de går efter skatteåret för 2 år sedan i sin bedömning. Tjejen där sa att hon inte ens visste om hon hade kvar någon info om detta, men skulle kolla upp det åt mig och så fick jag återkomma på måndag.

Har gjort några vita lager på färgfläcken på min tavla (finputsning) så jag kan börja måla på riktigt imorgon. Och imorgon ja, då har Sean sin charity run för Cancer care west. De ska springa 10 miles (15 km) tror aldrig han sprungit så långt förut så ska bli intressant att se om han klarar det! Hoppas vädret inte är för hemskt iallafall.



Hade tänkt att se Apollo 13 på TV ikväll, men sen kom jag på att vi inte har den kanalen. Nu vet jag inte vad jag ska se... går inga andra filmer jag vill kolla på... och de jag har har jag sett. Igår kväll såg jag "A dry white season" om apartheid i Sydafrika på 70 talet. Den var bra men otäck.

Jag ska nog kila ner till cornershoppen och köpa något onyttigt också.

Vi kollade på "The real monarch of the glen" idag igen, gick förra veckan och handlade om hur en rik man har köpt en stor estate i Skottland och har byggt ett reservat dit han tar olika djur som funnits där förr men utrotats. Så han flög dit två älgkalvar (stora kalvar) från norra Sverige och det svenska paret som fött upp dem följde med i planet. Tanten påminde om min mamma när hon gulle-pratade med älgarna i transporten, så gör mamma med våra hästar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0