Dublin imorgon

Nu har jag bokat tågbiljetter online så jag slipper köa på morgonen. Är glad så länge mitt student travel card är giltigt (expires 31 december) för då kostar biljetten 28 euro, jämfört med 42 euro för vuxen. Men de har i allafall sänkt priserna om man bokar online, förr fanns ju inte den möjligheten. Nu kostar vuxenbiljetter 32 online, så det är ju bra! Förr kunde man inte köpa i förväg utan fick köa på stationen på morgonen, man kom alltid med, men nu är tågen fulla ibland och nästan alla platser är reserverade av internet bokningar. De har en liten display med passagerarens namn vid varje bokat säte. Behöver ju inte gå så tidigt hemifrån när det är förbokat.

Ringde chefen för IMOCA gallery där jag ska ställa ut i december och frågade om det gick bra att komma och kolla på galleriet imorgon på förmiddagen. Det gick jättebra sa han, så det ska jag göraa först eftersom det ligger på samma sida stan som Heuston station, måste ta Luas (spårväg) till Blackhorse, så det ligger en bit ut, men det ska visst vara lätt att hitta.

Har inte varit i Dublin sen min utställning i Crow gallery i juli så ska bli kul! Då var jag ju där några gånger ganska tätt, för att köpa klänning till skolvernissagen, gå på Radiohead konserten och så utställningen. Nu blir det väl också att åka några gånger för måste träffa dem igen sen och prata mer i detalj om utställningen, och sen för att hänga tavlorna och sen antagligen till vernissagen...  Ska bli kul iallafall!!

Ska ta 7.15 tåget så är jag där strax före 10 och sen åka hem 19.15 på kvällen, så jag hinner med allt, ska ju köpa två outfits också, en till graduation dagen och en till Halloween. Hoppas jag hitta något.
Förresten så har jag blivit lite nojjig nu, för jag läste brevet jag fick igår mer noggrannt och där står att jag nominerats till Student of the year, alltså inte att jag fått det, så tänk om någon annan får det! Låter kanske själviskt men jag tycker jag är värd det mest. Jag fcik högst betyg och av oss 4 som fick distinction så är två äldre damer, så jag som är ung har en längre karriär framför mig, samt att jag snart är pank och VERKLIGEN behöver prispengarna medan de har det gott ställt. Men sen har vi ju Tom också och han blev ju recenserad av en stor konstkritiker och gör masters direkt, så tänk om de tycker han förtjänar det mer bara för det!! Jag vill veta i förväg, fuck suspense!!!

Köpte sallad på Gourmet tart company till lunch. Finns två saker jag är beroende av och det är deras sallad och så sushi, men det ska jag äta imorgon minsann! Jag satt ute på en stenbänk och åt, för det är ju bara takeaway och jädrar vad kallt det var, benen domnade nästan bort. Riktigt råkall dag. Har hållit på och målat i ett par timmar med, så ska fortsätta med det. Drack en stor kopp kaffe på Arabica på vår gata innan jag gic hem och läste några sidor i Pink Floyd boken. Synd att den är så tjock och tung att släpa med, annars skulle den varit perfekt att läsa på tåget. Nu tar jag nog med "Utopia" och läser, den är ett banbrytande verk av Sir Thomas More som myntade hela det uttrycket, så eftersom jag jobbar med utopiska visioner etc i min konst så kände jag att jag måste ha läst den. Men språket är rätt jobbigt, för den skrevs på 1600 talet. Inte mer än 100 sidor dock som tur är :)



AYA - Hit ska jag nog imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0