Förkyyyld!

Vad jag hatar att vara sjuk! Jag har varit helt täppt i näsan och haft huvudvärk hela dagen. På förmiddagen var det soligt så jag trodde att jag skulle kunna våga mig på en liten promenad eftersom jag inte var utanför dörren igår. Jag gick till apoteket tvärs över gatan för att köpa Lemsip, men bara av att gå dit kände jag mig febrig och nästan svimfärdig, så jag fick gå hem igen.

Sen har jag tillbringat hela dagen på soffan och i sängen. Kollat på TV, hållit på med datorn och läst i Pink Floyd boken. Jag hatar att slösa tid på att vara sjuk när jag egentligen borde måla!!!

Pratade med mamma i 4 timmar (!) igår, man märker inte hur mycket tiden går när man ligger i sängen och pratar. Jag försöker tjata på dem att skaffa skype, men mamma gillar inte datorer så hon vill inte ha det säger hon, men det är ju oftast dem som ringer upp så de betalar ;) Dessutom så har de bara en gammal skräpdator de fått av en kompis, för laptopen gick sönder och de väntar på att köpa en ny.

Mamma ska ju till Finland på torsdag och hälsa på mormors syster Hilkka som fyller 80 år om ett par veckor. Det ser hon fram emot för hon har inte varit hemma hos dem i Espoo på hur många år som helst, sist vi såg dem var på släktträffen i Karstula 2001 och innan dess var de i Sverige några gånger. Jag var ju och hälsade på dem -99 med mormor och kusinerna, men då var inte mamma med, så hon har nog inte varit hemma hos dem sen innan vi föddes tror jag ;) Dock var hon där massor när hon var ung på somrarna och sådär så hon vill passa på att spendera lite tid själv med dem innan Hilkka och Voli blir för gamla. Hoppas hon får det trevligt!


Still från min animation

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0