Heartbeats



Jose Gonzales - Cover



The Knife - Original

Gillar båda, men måste säga att jag föredrar Knife versionen. De är ett av de bästa banden någonsin! José är bra om man är på det humöret, men blir lite tråkig i längden eftersom allt låter ungefär likadant. Heartbeats är dock bästa låten på hans skiva. Jag har haft The Knife - Pass this on som ringtone i över ett år så varje gång jag hör den låten nu så tror jag det är mobilen som ringer!

Skulle så gärna vilja se dem live! hade som mål förut att se Radiohead och Nina Hynes live och dem har jag sett nu, sä kvar på min önskelista över liveband är The Knife och Stina Nordenstam (men den sistnämnda lär nog aldrig inträffa)

På Jose's version kan jag iallafall låtsas sjunga duett med honom i högre stämma (samma som Knife versionen) :)


Band jag sett live:

* Radiohead
   - Bat for lashes (support)
*Bloc Party
* U2
  - Snow Patrol (support)
* Coldplay
  - Interpol (support)
* Nina Hynes
* Gemma Hayes
* JJ72
* Jenny Wilson
* Suburban kids with biblical names
* Lars Winnerbäck
* Miss Li
* The Cardigans
* Camera Obscura
* The Corrs
  - Picturehouse (support)
* David Kitt
* The Frames
* The Hives
* Katell Keineg
* Ann Scott
* Lisa Loeb
* Tinariwen
* Van Morrison
* Wallis Bird

Sen har jag sett otaliga andra band på olika klubbar, som support, på stadsfestivaler när jag var liten etc. som jag inte vet namnet på/minns och säkert några till jag glömmer bort här. Ett flertal av de band jag sett är stora på Irland men inte i Sverige så flera av namnen i listan känns nog inte igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0