Jag är för feg för skräckisar

Jag såg just att min gamla klasskompis Karin väntar barn. Grattis till henne! En annan gymnasie kompis, Anna, fick barn nyligen. Är jätteglad för deras skull men själv skulle jag inte kunna se mig själv som mamma än på ett tag. Jag är för oorganiserad och har för mycket på gång för att ha all den tid som krävs med ett barn. Och så känner jag mig så barnslig själv att jag inte kan tänka mig själv i rollen som mamma. Men om några år känns det nog annorlunda :)

Jag var uppe tidigt idag (med mina mått mätt) redan 9.30 vaknade jag. Skulle gå en promenad, men så regnade det en skur som vanligt, men nu kanske det klarnar upp så man kan gå en sväng.

Väntar på att Sean ska komma hem också med brevet från college om vår graduation. Jag har redan bokat min utstyrsel i förväg, alltså den svarta kappan och hatten, för då slipper man köa så länge sen. Hoppas det blir lika kul som förra året. Men alla de som var med då kommer ju inte vara med nu eftersom Alanna, Greg, Ger etc. inte gick fjärde året plus att de som gick året över oss som jag känner inte kommer vara med nu. Ska iallafall inte bli så full i år som jag blev sist. Dagen efter var minst sagt plågsam och jag fick gå hem tidigt för jag kunde knappt stå på benen. De hade nämligen specialpris på White russian, 30 kr styck, stora med jordgubbe på kanten och jag hade nog tre såna och så delade jag och sean på en flaska vin på middagen innan som jag glömde ta med i beräkningarna etc. så till slut kunde jag inte prata med någon och gick ut ur Blue Note och trodde jag skulle få spy, men det gjorde jag inte. Klant!

Har skaffat en bilddagbok också. Som om jag inte var med i nog med communities och grejer. Där heter jag foggynotion.bilddagboken.se ville inte heta som mitt namn som jag oftast gör, så tog en sångtitel från The Velvet Underground.

Filmen Asylum var bra igår men lite obehaglig, för man visste hela tiden att saker och ting skulle spåra ut. Sen kollade jag på ett program om pesten på History Channel där de pratade om att det bara är en tidsfråga innan något liknande virus bryter ut igen och att vi inte kommer vara beredda och sen efter två obehagliga saker så fick jag en så obehaglig känsla, så jag var tvungen att dra täcket upp till näsan och lyssna på hela Sol Seppys skiva innan jag somnade. Jag gillar inte att vara själv hemma när man får obehagliga tankar. Särskilt som vi bor i ett gammalt hus från 1800 talet som är omgjort till lägenheter och när det är mörkt ute i hallen så får man ibland en äcklig tanke att man ser något i ögonvrån etc. Hatar att jag har så livlig fantasi! Jag kan absolut inte kolla på skräckfilmer, om jag över huvudtaget ska det så måste det vara tillsammans med minst två andra personer. Och nu vid Halloween går det skräckfilmer på massor av kanaler. The Omen och Saw III gick på TV igår kväll, men knappast att jag tänkte kolla på sånt när jag är ensam hemma!

Nu skiner solen igen så ska nog skynda mig ut!

Kommentarer
Postat av: Johanne

Håller med om skräckisar. Har lika livlig fantasi så jag undviker dom in i det sista.

ha det bra ! :)

2008-10-27 @ 13:52:30
URL: http://jlykke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0