Pumpor och nattlinnen

Nu har jag spenderat hela eftermiddagen med att leta i affärer och gå ärenden. Jag var i Galway property management och betalade hyran, betalade tv/internet/telefon räkningen på posten, letade efter ett nattlinne att ha imorgon etc etc.

Jag var på Hickey's fabrics och köpte spets till kragen på min klänning, nu återstår bara att sy dit den för hand, ser jag inte fram emot! Det var jättekö inne i tygaffären, har aldrig sett det förr, men det är bara för att alla skulle köpa tråd, band etc. till sina Halloween utstyrslar. Var kalabalik i The Joke Shop också, men det hade jag räknat med, för jag var där förra året ;) Lyckades iallafall få tag på en vit smink kräm till ansiktet och fejk blod, men det fanns inget vitt puder, men då fick jag en snilleblixt och gick och köpte baby talc puder på apoteket. Nu kommer mitt ansikte lukta som ros (för det gör pudret) haha!

Mindre lycka hade jag med nattlinnet, var i massor av affärer både vanliga och second hand och kollade efter en skapligt billig vit särk/klänning/nattlinne men fanns inget enbart i vitt. Till slut kom jag på att kolla i Twice as nice, en liten butik som säljer spetsdukar m.m och de hade jättefina, men de kostade 500kr, så det var för dyrt för Halloween. (Önskar att jag haft mitt gamla Lucia linne här), men så kom jag på att kolla i Galway Woolen Mills, en turistaffär som säljer irländska sticketröjor etc och de hade såna här gammaldags nattlinnen för 30 euro, så då köpte jag ett där, skulle ju knappast hitta ett billigare liksom, eller snarare, de fanns ju bara där och i Twice as nice för jag hade verkligen varit öööööverallt!

Skyltfönstret till blomaffären på Cross street.

Var i greengrocern på Sea road tidigare också och köpte en jättestor pumpa för 6.50 euro. Mannen i affären är trevlig, han började släpa fram fler pumpor från förrådsrummet så jag hade fler att välja på. En tjej som jobbade där sa att hon sett min animation och tyckte den var jättebra. Har aldrig pratat med henne förr så vart lite paff, men hon sa att en vän till henne hade berättat om och visat den för henne och jag slår vad om att det är snubben i skivaffären bredvid, för jag gav honom mitt vykort när vi skulle ha vårutställningen och vi kom att prata om konst en gång :)

Var i Powell's konstnärshandel och pratade med Catriona också,
men det var lite svårt, för hon hade massor med kunder. Hann iallafall bestämma att vi ska gå ihop till Shanes imorgon kväll, han bor bara ett par hundra meter från mig visade det sig, i ett av de små husen i Nun's island, så vi ska ses vid Galway arms Inn som ligger på hörnet lite efter 8. Jag är glad att jag har min utstyrsel fixad så man slipper stressa runt imorgon.

Imorgon ska jag baka pumpa paj på dagen, et måste för den är otäckt god, och nu firar jag redan lite i förskott, för jag äter några chokladpraliner från Bewley's och dricker take away kaffe från Arabica. Kaffe ska vara starkt och svart, föredrar bryggt eller nymalet kaffe framför pulverkaffe och vattenkokare, det har ingen smak i jämförelse. När jag flyttar tillbaka till Sverige så ska jag skaffa mig en kaffebryggare!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilket härligt långt svar om din förortskonst. Nu tror jag att jag förstår hur du tänkt. Tavlorna blir ännu bättre med en historia bakom.



Så, vad blir det för halloween kostym?

2008-10-31 @ 09:40:06
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0